Кими Райконен спечели квалификацията за Гран при на Монако, изпреварвайки само 43 хилядни от секундата своя съотборник във Ферари Себастиан Фетел. Така финландецът взе първа позиция в Гран при за първи от Франция през 2008 г. след 129 състезания. Трети, само с 2 хилядни изоставане от Себастиан, остана Валтери Ботас, за когото това е най-добро класиране на грида в Монако досега. С Уилямс той бе стигал най-много до десето място.
Зад Валтери се подредиха пилотите на Ред Бул Макс Верстапен и Даниел Рикиардо, следвани от Карлос Сайнц (Торо Росо), Серхио Перес (Форс Индия) и пилотите на Макларън Дженсън Бътън и Щофел Вандоорн, които за първи път този сезон стигнаха до финалната фаза, но и двамата са с наказания и ще тръгнат по-назад. Белгиецът изобщо не участва във финалната фаза, защото се удари в мантинелите в края на Q2. Инцидентът унищожи неговия шанс за поне още една позиция напред, но попречи и на последния тур на и без друго борещия се с колата си Люис Хамилтън, който за първи път от Монца 2013 г. не стигна до финалната част на квалификацията и остана с 14-то време!
🚥 GREEN LIGHT 🚥
Here we go! #Quali #MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/lqKtsADf9g
— Formula 1 (@F1) May 27, 2017
Because of the low deg, no need to save sets of ultrasoft. Just get out there and run. Unless you’re @OconEsteban: waiting for car fix.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) May 27, 2017
Ферари доминира напълно и в квалификацията днес, която спечелиха за първи след 2008 г., когато най-бърз бе Фелипе Маса. В Скудерията бяха видимо решени да не допуснат и най-малка грешка и първи напуснаха пита, за да направят бързо обиколки и продължат напред. Фетел и Кими завъртяха серии по 7 тура. Толкова направи и Верстапен, който при това записа по-добро време от тях, но над границата 1:13 мин. Ботас направи 9 тура и остана с пето време и зад Рикиардо. Едва 10-ти се оказа Люис Хамилтън, на над 0,5 сек от времето на Верстапен.
В битката за оцеляване шанс нямаха пилотите на Заубер, които оставаха в дъното, както и Естебан Окон, чиято кола механиците събраха след удара сутринта, но в последния момент. След спукана гума и смяна отпадна отново в първата част и Джолион Палмър с Рено.
WEATHER WATCH: Scorchio 🔥
Track Temp = 50.8 °C
Air Temp = 25.3 °C#MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/k7bHsqoYyp— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) May 27, 2017
Q1 не можа да прескочи и 18-годишният Ланс Строл с Уилямс, който имаше теч на хидравлична течност. Ромен Грожан пък се завъртя на Мирабо, но по чудо не удари колата и продължи напред. С 6-то и 11-то време Вандоорн и Бътън направиха отлична първа част, но заради наказания и двамата ще трябва да тръгнат в дъното утре.
Woah! That was close! @Carlossainz55 drives past GRO as he spins #MonacoGP pic.twitter.com/23oCkkkAC1
— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) May 27, 2017
BREAKING: ELIMINATED, Q1
16 OCO
17 PAL
18 STR
19 WEH 📸
20 ERI#Quali #MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/k3ZRmxLyDs— Formula 1 (@F1) May 27, 2017
Във втората част Ботас излезе пръв от бокса, за да има максимално време за подготовка на гумите. Хамилтън пък една не се удари на Масне на качването към казиното в опит да загрее гумите при вече 54 градуса на асфалта. Настройките на Мерцедес-а на Люис отново не работеха, а той трябваше да мине и през кантара на ФИА! Това коства ценно време, а англичанинът се смъкна 14-и без сигурност, че ще успее да участва в Q3. Механиците сложиха нови гуми, но оставаха под 5 минути, в които бе трудно да ги загрее. В първия си тур едва не се удари, този път на спускането към Мирабо, а в последния след басейна пред него катастрофира Щофел Вандоорн и Люис нямаше как да подобри времето си и така остана 14-и, изпреварвайки само Фелипе Маса в Q2.
This is the crucial session in terms of strategy: will anyone choose to set fastest Q2 time on supersoft (and make that the start tyre)? #F1
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) May 27, 2017
Вандоорн се разби абсолютно по същия начин като Естебан Окон сутринта, но оставаше със седмо време. Бътън пък в завръщането си бе участник в Q3 с десето постижение. Той изпревари Дани Квят, Нико Хюлкенберг и Кевин Магнусен, които не успяха да влязат във финала.
В това време Ферари пак бързо поведоха, като Кими записа 1:12.780 почти веднага след излизането от бокса. Верстапен също бързо даде време, разделяйки червените коли. Четвърти бе Ботас пред Рикиардо. Грожан, Сайнц, Перес и Бътън щяха да направят турове накрая.
BREAKING: ELIMINATED, Q2
11 KVY
12 HUL
13 MAG
14 HAM 📸 😮
15 MAS#Quali #MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/OxGDfbxI9q— Formula 1 (@F1) May 27, 2017
В решителната финална фаза Ботас бързо се появи на пистата и започна серия с повече от една подготвителни обиколки. Напред обаче отново бе Кими Райконен, а отново много близо до времето му в първите турове бе кола на Ред Бул, този път Рикиардо. Ботас бе трети, а Верстапен с лошо сцепление отпред бе след него. Фетел излезе за последната си серия само 3 минути и половина преди края с нови ултрасофт. Не успя да ги загрее по най-добрия начин, защото пред него бе Сайнц, но в крайна сметка Себ направи супер тур и остана само на 0,043 от Кими, който също направи страхотна обиколка в края. Секунди след Фетел последния си тур завърши и Ботас, който бе само с 2 хилядни по-бавен от германеца и се нареди трети пред Верстапен и Рикиардо.
🏁 END OF QUALIFYING 🏁
TOP TEN
RAI 💪
VET
BOT
VER
RIC
SAI
PER
GRO
BUT
VAN#Quali #MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/VpivnGiay6— Formula 1 (@F1) May 27, 2017