Отборът на Мерцедес тества нова система пасивен DRS по време на първите петъчни свободни тренировки преди Гран при на Германия.
Колата на Нико Розберг бе с устройството, като по-късно в тренировката тимът я премахна от болида.
Системата на Мерцедес е по-различна от тази, която екипът изпробва по време на зимните тестове и тази, представена от Лотус в Англия. На новото устройство има два допълнителни отвора върху кутията за въздух. Въздухът минава през тръбите в тях и излиза през други два отвора в задната част на колата под задното крило.
Ползата от системата е увеличаването на скоростта на правата. Това се постига чрез намаляване на налягането на въздуха под задното крило.
До момента системата не е разпространена сред отборите, защото налягането трудно се регулира заради измененията в налягането, причинени от промяната в скоростта на въздушния поток.