Лотус изглежда ще бъде най-сериозният съперник на Ред Бул и Мерцедес според резултатите от първите свободни тренировки в петък. Сутринта Кими Райконен зае петото място с изоставане от 1,2 сек от Люис Хамилтън. Следобед пък той успя да намали изоставането от върха до 0,4 сек, като позицията му не се промени.
„Колата е същата както през миналия уикенд, но може би трасето ни пасва повече, защото тук е нужно повече аеродинамично притискане“, обясни Райконен. „Отдавна не сме карали с меките гуми. Мисля, че от Шанхай или може би от Монако. Сега отново сме на нормално трасе и изглежда това ще е предимство за нас. Не мисля, че ще има особени промени в протичането на квалификацията и състезанието. Първите четири коли и тук ще са много бързи в квалификацията. Състезанието от друга страна е различна история. Ако температурите се повишат, това може да е само предимство за нас. Иска ми се утре да успя да вляза в топ 6 и после ще мислим за състезанието. Смятам, че резултатите в неделя ще са подобни на тези преди седмица. Както обикновено не очаквам да сме особено силни в квалификацията за разлика от състезанието.“
По отношение на промените в гумите на Пирели, Лотус заедно с Ферари и Форс Индия първоначално бе срещу смяната на конструкцията. След случилото се в Англия обаче отборите промениха мнението си. Така сега задните гуми са с кевларен пояс вместо с метален пръстен.
„Успяхме да караме тези гуми в Монреал и смятам, че те са дори по-добри. Не смятам обаче, че ще има голяма разлика. Промените с използването на миналогодишната конструкция може обаче да са решаващи в Унгария.“
Райконен не е член на асоциацията на пилотите, но въпреки това бе поканен на събирането в четвъртък. Той обаче не уважи поканата. Той не смята да участва в евентуален бойкот.
„Не съм видял заявката на пилотите, но съм сигурен, че бойкот няма да има. През 2005 г. бях замесен в подобен“, спомня си Райконен за надпреварата в Индианаполис, когато колите снабдявани с гуми от Мишлен се прибраха в боксовете след загряващата обиколка. „Някои коли тогава не се прибраха и стартираха. Сега със сигурност аз ще карам, независимо какво ще се случи. Причините за проблемите не бяха само в гумите. Много фактори бяха отговорни за това. Ние не сме имали никакви проблеми с гумите. Моторните спортове винаги са били опасни. Спуканите гуми бяха следствие от неправилното им използване от част от отборите.“