Амбициите на екипа на Ферари винаги са били да се бори за титлите. В последните шест години обаче отборът и пилотите му се разминава с тези титли и това със сигурност влияе върху увереността на членовете на отбора. Въпреки добрата форма, демонстрирана в началото на сезона, екипът не успя да използва напълно потенциала на новата кола. През последните седмици дори се видя, че развитието на F138 явно се забавя спрямо темпото, което демонстрират конкурентите. На Силвърстоун в квалификацията пилотите на отбора заеха девета и 11-а позиция, а в Германия използваха тактически прийом, отвел ги на четвъртата редица на старта. Не стана съвсем ясно, защо след невероятното време на Маса във втората част на квалификацията, което в крайна сметка се оказа по-добро от това на крайния победител от съботния ден, във Ферари решиха да подходят тактически. Обясненията, че меките гуми щели да се износят прекалено бързо са леко пресилени, предвид направените десет обиколки в края от Фернандо Алонсо именно с тях. А толкова издържаха и гумите медиум в началото.
И докато Себастиян Фетел спечели в две от предишните три състезания, а в Англия отпадна десет обиколки преди края като водач на колоната, Фернандо Алонсо продължава да се опитва да ограничи щетите и да събира възможно повече точки. Ако темпото на развитие във Ферари не се засили скоро, шампионатът може скоро да се окаже решен. Според сметките на испанеца обаче в момента все още той има сериозни шансове.
„Дори да сме на 75-80 точки зад лидера трябва да сме сигурни в успеха си“, заяви Алонсо преди последната си за момента победа в домашното състезание в Испания. В момента разликата между двамата е 34 точки, а без отпадането на Фетел в Англия щеше да е 62 т. Търпението на Алонсо обаче явно се изчерпва. Ако Ферари не предприемат офанзива през лятото, нещата трудно ще се променят към добро за италианците. Дейвид Култард не вижда признаци за това.
„Остава впечатлението, че Ферари вярваха през миналата година повече в шансовете си за спечелването на титлите, отколкото през тази година, въпреки че като цяло се намираха в по-лоша ситуация“, обяснява Култард в своята колонка в ВВС. Според шотландеца това се дължало на факта, че тогава въпреки по-лошата си кола Алонсо се намираше в по-добра позиция в класирането. След девет състезания през 2012 г. Алонсо водеше пред Уебър, а Фетел бе трети с изоставане от 29 точки.
„Фернандо продължава да изглежда оптимистично настроен, но изявленията му след състезанието бяха показателни. Той обясни, че нещо трябва да се случи и то трябва да се случи сега. Това прозвуча едва ли не като удар с юмрук по масата.“
Култард не изключва раздяла между Алонсо и Ферари, въпреки че договорът на испанеца със Скудерията е до 2016 г.
„От последната титла на Алонсо измина доста време. А липсата на подобен успех не се дължи на собственото му представяне. Напротив, той продължава да показва чудесни представяния. Ако нещата продължат по същия начин, съвсем скоро ще изникне въпроса: Колко дълго Алонсо ще търпи и ще кара за Ферари? Той е на 32 г. и може да кара поне още 5 години на високо ниво. Може би дори повече. Ако нещата във Ферари не се променят обаче, той ще трябва да си направи сметката за бъдещето.“