По време на Гран при на Германия Фернандо Алонсо тества Ферари F12 на Нордшлайфе, като заедно с това даде и интервю за германската телевизия RTL. Двукратният шампион за първи път кара Ферари на тази писта и призна, че тя му харесва и мисли, че е жалко, че не се състезават на това трасе. В интервюто испанецът разкрива, че скоростта е всичко за него, описва какво е усещането да ти се спука гума докато караш, откъде събира сили, за да се представи на най-добро ниво и каква е мотивацията му за състезанията.
Ето и част от самото интервю:
По скалата от 1 до 10 как би оценил твоето представяне и това на Ферари през тази година?
– Според мен изглежда добре и бих дал 8, добър резултат. Определено не сме с най-бързата кола, но автомобилът е завършен и бих казал, че съм доволен от него. Колкото до мен, не съм аз този, който да даде оценката. Определено се развих доста от ранните ми години. Да кажем, че ние сме завършени, но винаги има място за подобрение състезание след състезание с опита и всичко останало.
Четох интервю със Себастиан Фетел, в което той казва, че един пилот трябва да е мъдър, за да печели състезания. Ти какво мислиш?
– Да, всички пилоти от Формула 1 имат голям талант. Нужно е да си талантлив, за да намериш място тук. Но накрая има малки детайли, които зависят от ума ти. Никой не знае как да кара по-добре или по-зле от останалите. Съществува както факторът късмет, така и умът. Трябва да се концентрираш и да премахнеш напрежението от отбора, медиите, за да направиш добро състезание.
Как преодоляваш състезание, което не е минало гладко?
– Определено не е лесно до забравиш лошо състезание. Да, мисля за него, но накрая знаеш, че това е твоята работа, а има по-важни неща в живота. Когато едно състезание премине зле, вече трябва да мислиш за следващото, а не за миналото.
Какво е второто място за теб?
– Понякога е силно удовлетворение, друг път голямо разочарование. Второто място може да ти донесе много различни усещания. Няма две еднакви втори позиции. Зависи от обстоятелствата в състезанието и това, кой е първи. Ако това е твоят основен конкурент, тогава е тъжно да си втори, но ако не е, тогава е добра позиция.
Някога бил ли си изплашен в кола от Формула 1?
– Да, бил съм изплашен. Определено на състезания на мокро, когато губиш всякаква видимост. Това е критичен момент. Също и понякога, както наскоро наблюдавахме, с гумите, които не държаха. Тогава придобиваш уважение към скоростта и усещане за опасност.
Но за пилот от Формула 1 страхът би трябвало да е най-лошият спътник?
– Разбира се, никога не е добре да се страхуваш, но това е инстинкт, който не контролираш. Идва от само себе си и както казах, ние не се страхуваме, освен в някои по-особени моменти.
Трудно ли ти е да си признаеш, когато си направил грешка?
– Да, определено е трудно, защото понякога грешките, които правиш, са поради стечение на обстоятелствата. Когато сбъркаш, това е вследствие на поредица от обстоятелства: завои, напрежение или DRS не работи. Това обикновено не се случва в нормална ситуация.
Можеш ли да обясниш какво се случва, когато ти се спука гума?
– Първото нещо, което усещаш, когато ти се спука гумата, е, че воланът започва да вибрира, както и задната част на колата. Усещаш, че задната част на колата е много лека и трябва да контрираш за части от секундата. Не мислиш за това, как да контрираш. Това е инстинктивна реакция. Това е, което усещам. Можех да видя от това, което другите пилоти преживяха, че всички спуквания бяха подобни. Ако се случи в средата на бърз завой, мисля, че би било невъзможно да контролираш колата, защото нямаш време да реагираш. Това за съжаление се случи с Фелипе. Стана в средата на завой и той загуби контрол. Ако се случи на правата, тогава имаш малка възможност да овладееш автомобила. Определено това е шок, напълно неочакван момент и никога не си готов да го контролираш. След това говориш с отбора по радиото и се опитваш да се върнеш в бокса колкото се може по-бързо, защото ако си в средата на състезание, трябва да наваксаш изгубеното време.
От къде получаваш вътрешната си сила, твоята енергия?
– Определено я получавам от семейството ми. Това е едно от нещата, на които се основава философията на самураите. Според тях трябва да живееш с цел и тази цел е например семейството, родът.
Какво е фитнесът за теб? Има ли ден, в който не спортуваш?
– Малко, много малко дни. Дори когато не е свързано с подготовката ми за състезания, винаги се опитвам да спортувам, защото това е моята страст. Харесвам много различни спортове, особено футбола.
Вече мислиш ли за почивката?
– Не, все още не. Мисля за шампионата. Почивките не са особено важни. Тази година има няколко големи времеви разстояния между надпреварите. Понякога имаме три седмици, така че можем да починем през тях.
Считаш ли Мерцедес за конкуренти?
– Да, те се представят добре в шампионата и са много силни. Те вече спечелиха няколко състезания и ще са много силни до края.
Трудно ли ти е да намериш мотивация за състезанията?
– Не, лесно е, защото искам да печеля и винаги намирам мотивация.
Карал си много коли. Коя е любимата ти?
– Това Ферари (което Алонсо кара по време на интервюто – F12, б.а.) е спортна кола, много мощна. Красива е и определено е неповторима за каране.
Какво означава скоростта за теб?
– Всичко. Без скорост би ми било трудно да намеря смисъл във всеки един ден. Харесвам скоростта, харесва ми да правя всичко бързо.