Ейдриан Нюи цени всички успехи в кариерата си, но някои все пак се открояват малко повече.
Гениалният конструктор има спечелени шампионати във Формула 1 с три различни екипа, което само по себе си е изключително постижение.
– Мисля, че първият ми шампионат с Уилямс бе много специален. Времето ми с Макларън също бе страхотно. Присъединяването ми към Ред Бул бе риск и ново предизвикателство. Имах невероятния късмет да съм работил в Уилямс и Макларън преди това, но търсех нещо различно. Такова бе присъединяването към нов екип от самото начало. Мечтаех да спечелим може би някое и друго състезание, така че да превърнем работата си в победа в шампионата бе фантастично – обясни Нюи в интервю за crash.net по време на Фестивала на скоростта в Гудууд.
Конструкторът работи в Уилямс от 1991 до 1997 г. За това време екипът има 59 победи, 78 полпозишъна и 60 най-бързи обиколки от 114 старта. Титлите при пилотите са 4 – 1992 (Найджъл Менсъл), 1993 (Ален Прост), 1996 (Деймън Хил), 1997 (Жак Вилньов), при конструкторите – 5 (и през 1994 г.). След това отива в Макларън, където остава до 2005 г. Мика Хакинен взима две корони – през 1998 и 1999 г. Нюи се присъединява към Ред Бул през 2006-та и заедно с екипа от Милтън Кийнс печели титлите при пилотите и конструкторите през 2010, 2011 и 2012 г.
В настоящия момент и в Ред Бул, както и в останалите екипи от Формула 1, се преценява каква част от ресурсите на тима да бъдат прехвърлени към разработките за колата за следващия сезон. „Биковете“ отново са претендент за короните в първенството и това изисква да отделят внимание на настоящия си болид RB9 до края на сезона. Като цяло задачата за 2014 г. е наистина сложна и заради промените в правилата.
– Следващият сезон е особено голямо предизвикателство по отношение сглобяването и напасването на всичко. Новите двигатели се нуждаят от сериозно охлаждане, тъй като има не само мотор с вътрешно горене, но и редица други компоненти – частите на турбото и т.н. Трябва да се охлаждат и електрическите системи, изобщо цялото нещо е трудоемко. Правилата за скоростните кутии също са различни, има някои аеродинамични промени, работата е много. За никого не е леко, тъй като се стараем едновременно да се трудим по развитието на тазгодишните болиди и автомобилите за догодина – обясни Нюи. – Ако погледнете автомобилите от десет години назад например, то настоящите коли може да ви изглеждат малко странни и нелепи. Определено се надявам настоящата тенденция към непрекъснати ограничения и стесняване на правилата да не продължава, защото в такъв случай се стига до ситуация, в която болидите са еднакви – допълни конструкторът.