По време на Гран при на Германия зрителите видяха картина, която почти бе изчезнала от Формула 1. Двигателят в колата на Маруся на Жул Бианки се пръсна зрелищно, оставяйки зад себе си следа от дим и масло. И ако това е изключение през този сезон, Рос Браун смята, че ще е нещо съвсем обичайно през следващия, когато актуалните 2,4-литрови атмосферни агрегати бъдат заменени с 1,6-литровите V6 турбоагрегати.
„Ще се върнем във времената от преди 20 години“, заяви Браун пред auto, motor und sport. „Техниката в момента е толкова сложна, че очаквам множество проблеми с двигателите, поне в първата година. Това ще е голямата изненада през следващия сезон.“
Възможните дефекти могат да повлияят на спорта сериозно, защото от следващата година отборите ще могат да използват по 5 двигателя на сезон. Ако се използва двигател извън позволените, то пилотът ще стартира от питлейна. Ако бъдат сменeни единични компоненти като турбини или ERS батерии, колата ще стартира с 10 места назад на решетката.
Сегашните двигатели влязоха в употреба през 2006 г. и вече се използват осем сезона. След наложените ограничения повредите в силовите агрегати са доста рядко явление.