Доставчикът на гуми за Формула 1 Пирели очаква потвърждение за тест на гумите за сезон 2014 след тазгодишната надпревара в Бразилия, заяви спортният директор на компанията Пол Хембри.
Гумите на Пирели за сезон 2013 се износваха прекалено бързо и отборите имаха сериозни проблеми с тях в началото на годината. Кулминацията дойде в Гран при на Великобритания, когато задните леви гуми на четирима пилоти се спукаха. След тези инциденти от компанията предоставиха друг вариант за следващата надпревара в Германия, където нямаше подобни грижи. За предстоящото състезание в Унгария пък също ще има промяна в гумите, като те ще са с конструкцията от 2012 г. в комбинация със смесите от този сезон. Този тип бе тестван на Силвърстоун миналата седмица, като отборите приветстваха изменението.
За 2014 г. обаче предстоят сериозни промени по болидите с въвеждането на 1,6-литровите турбомотори, които ще се отразят и на гумите. От Пирели искат да не допускат проблемите от 2013-та, като според тях това може да се избегне с повече изпитания на писта.
– Има няколко отбора, които са заинтересовани и те предложиха да се тества с кола от 2011 г. – каза Пол Хембри пред Аутоспорт. – В момента сме в процес на потвърждение, което е фантастично. Но бих предпочел да е с кола от 2013 г. В най-добрия случай бихме желали да тестваме в края на сезона с една или две коли след Бразилия и не ни интересува кои са те, стига да са бързи. След това бихме искали да отидем в Бахрейн през декември и да направим нещо подобно с един-два автомобила. Болидите от 2013 г. са най-бързите и най-агресивните, които в момента можем да използваме.
По-рано през сезона Хембри коментира, че именно липсата на тестове с настоящи болиди е повлияло негативно на развитието на гумите, съответно и на тяхното представяне през годината. Колата, която Пирели използват по принцип за изпитания е болид на Рено от 2010 г.
– Трябва да изработим подходяща програма за 2014 г., защото ние няма просто така да отидем на зимните тестове. Какво ще стане, ако пристигнем на тях и открием, че една кола е с 1 сек на обиколка по-бърза от останалите, защото има голямо предимство заради своя двигател? Също така трябва да направим проби на мокро трасе. Хората казват, че в симулаторите колите ще превъртат гуми на четвърта и пета предавка. Не мисля, че има пилот, който иска да отиде в Малайзия, когато вали за първи път и да открие, че се бави заради превъртане на гумите. Има ужасно много детайли, които всички трябва да прегледаме преди да стигнем дотам (на предсезонните тестове през 2014 г., б.р.) – допълни Хембри.