След последната надпревара на Лагуна Сека пилотите на Ямаха признаха, че техниката им отстъпва на тази на конкурентите от Хонда. Особено на тесни и изпълнени със завои писти, RC213V определено има леко превъзходство спрямо М1. Конкуренцията между двата отбора кара инженерите на двете фирми да се хвърлят в надпревара. Така Кейси Стоунър ще тества за Хонда на пистата Мотеги в началото на месец август. Ямаха също работи по някои нововъведения, като в центъра на програмата им са нови скорости без прекъсване на подаваната мощност при превключване, каквито Хонда използва от доста време.
Новата трансмисия вече е изпробвана в Япония от тест пилоти. Това обаче явно не е достатъчно и на 6 и 7-и август Ямаха ще проведат частен тест на пистата в Бърно. Там Валентино Роси и Хорхе Лоренцо ще имат възможността за първи път да изпробват нововъведението.
„Все още не е ясно, кога ще вложим в машините си новите трансмисии“, обясни тим шефът Лин Джарвис. „Те вече са изпробвани в Япония на писта. Съвсем скоро и титулярните ни пилоти ще могат да ги тестват. Ако преценим, че носят полза и освен това са надеждни, ще ги въведем. Мисля, че това може да стане още тази година.“
Надеждността на подобен елемент от огромно значение, защото в борбата за титлата отпаданията са неприемливи.
„Най-голямата грижа на нашите инженери е сигурността на пилотите“, продължава Джарвис. „При скоростите грешките са недопустими. Грешка може да коства на пилотите ни точки, но е още по-важно, че може да е заплаха за живота и здравето им. Ямаха няма да използва новата трансмисия преди да е 100% ясно, че тя е надеждна и функционира без грешка.“