Начало Рали Остберг води в рали Финландия в средата на втория ден

Остберг води в рали Финландия в средата на втория ден

42
0
Мадс Остберг

Мадс Остберг води в рали Финландия до средата на втория ден от надпреварата. Пилотът на М-Спорт, който управлява Форд Фиеста RS WRC, е на по-малко от секунда (0,8 сек) пред Себастиен Ожие (Фолксваген, Поло R WRC). Трети излезе Мико Хирвонен (Ситроен, DS3 WRC), който навакса снощното си изоставане в дъжда с много добро темпо преди сервиза.

Остберг излезе начело още след първия петъчен етап (Юкоярви 1). След това позволи на Ожие да го изпревари само веднъж в генералното класиране (след Паласнкюла 1), въпреки че норвежецът бе най-бърз в само една от дистанциите, докато пилотът на Фолксваген бе пръв в две от четирите.

Нямах усещането, че скоростта ми е кой знае колко добра, но времето се оказа наред – сподели Остберг в началото на деня. – Някак не успявах да съм по-бърз на места. Сигурен съм, че съм в състояние да сваля още времето за преминаване, просто трябва да открия дребните детайли и да ги накарам да проработят. Приближавам се все повече до това, което търся – истинско спокойствие зад волана. Нямам никакви времена от контролите в колата и карам на усещане, отсечка по отсечка. Доволен съм как работи този подход до момента.

Ожие не очакваше сутринта да има достатъчно добро прилепяне и не натискаше особено според собствените му думи.

След това осъзнах, че съм бавен и трябва да направя нещо, така че в следващите дистанции тръгнах по-добре – допълни той.

Ядът на Хирвонен от вчера бе заместен от решимостта да се върне на челна позиция, което и стори. Финландецът е на 7,5 сек от Остберг, като топеше непрекъснато аванса на съперниците пред него.

Добре, засега върви добре. Ударих камък, но нищо не пострада. По-късно натиснах по-сериозно и останах доволен от постигнатото – заяви Мико.

Зад него на четвърта позиция е Тиери Нювил, който водеше в края на първия ден от състезанието. Белгийският пилот на М-Спорт обаче заяви, че предпочита да е внимателен при първите преминавания на етапите и е убеден, че през втората част на деня ще е значително по-бърз. Прецизното подреждане на приоритетите вече му донесе много добри резултати в предходни стартове, така че Тиери няма никакво намерение сляпо да гони най-бързото възможно време.

Позициите от пета до десета пък заеха Крис Мийк (Ситроен, DS3 WRC), Андреас Микелсен (Фолксваген, Поло R WRC), Ярко Никара (Мини Джон Купър Уъркс WRC), Дани Сордо (Ситроен, DS3 WRC), Мартин Прокоп (Форд Фиеста RS WRC), Яри Кетомаа.

Евгени Новиков претърпя сериозен удар през първата половина на деня. Основният му проблем бе, че отлетелият преден капак строши предното стъкло. След инцидента обаче той не бе пропуснал Мийк, предизвиквайки искреното недоволство на съперника си заради това, че неговият Ситроен бе обсипан с камъчета от потрошения Форд.

Използвах цялата налична течност, за да изчистя колкото мога по-добре стъклото. Не сме малки деца и тук не си играем. Той ми съсипа карането и би трябвало да мисли малко повече – сопна се на съперника си Крис.