Жалко, че нямаше представители от комисията за рекорди на Гинес. Със сигурност първият манш на планинско Пещера – 8-и кръг от националния шампионат щеше да се впише в Книгата за рекорди на Гинес, защото продължи 4 часа и 1 минута. Имаше шест рестартирания заради инциденти.
Най-тежкият бе на пилота на АРА Моторспорт Христо Парашкевов със Субару Импреза Х4. Той катастрофира до Параклиса и бе откаран в болница с линейка. Пилотът бе контактен, въпреки тежкия удар. Колата му бе свален с автомобил на пътна помощ. Следващите спирания на състезанието бяха заради повреда в двигателя на Мирослав Ангелов (Мегапорт) с ФИАТ Пунто S1600. Проблем имаше и Димитър Божилов (Рангелов моторс прот) със Ситроен Саксо. Тот свалянето на тези автомобили, състезанието бе забавено още. Върхът бе, когато при поредното рестартиране се удари Тодор Василев (Рангелов мотор спорт) с Форд Пума. Той бе свален и след това бе пуснат отново по трасето, въпреки че е отпаднал, уж като форлойфер. Да, ама Василев се изпуха още веднъж в мантинелата и пак забави състезанието. През това време голяма група от състезателите чакаха на финала, други пък висяха на старта и чакаха шатълите на пътната помощ по трасето. Пилотите се изнервиха до краен предел в жегата от чакане и от бездействие.
В същото време лидерът във временното класиране Пламен Стайков постави поредния рекорд на трасето – 5:18.93. С това почти си осигури титлата, тъй като във втората надпревара само трябваше да стигне до финала, за да триумфира с титлата. Основния му конкурент Любен Каменов (Каменов рали тим) с Мицубиши Лансер Ево 9 даде слабо време, тъй като и той опита твърдостта на мантинелите, а Илия Царски (Автоцар рали сервиз) с Мицубиши Лансер Ево 9 остана втори в манша.