Новият Opel Insignia прави своя пазарен дебют на 65-тото Международно автомобилно изложение (IAA), което се провежда от 12 до 22 септември. Флагманът на Opel впечатлява с въвеждането на авангардни технологични решения в областта на задвижването, които се съчетават с атрактивната стилистика и интегрирането на напълно ново поколение инфоразвлекателни системи. Мощни високоефективни двигатели с директно впръскване като два нови турбобензинови мотора и два турбодизела, позволяващи достигане на прагове от 99 г/км CO2, се включват в широката гама от задвижващи агрегати. Вариантите с четири и пет врати с шестстепенна механична предавателна кутия и Start/Stop система, оборудвани както с версията с 88 кВт/120 к.с., така и със 103 кВт/140 к.с. изразходват едва 3.7 литра гориво на 100 км в комбиниран цикъл (съгласно Регламент [EC] No 715/2007), докато Sports Tourer консумира едва 3.9 л/100 км. В резултат от това, Opel Insignia 2.0 CDTI е дизеловият автомобил с най-нисък разход на гориво в своя клас, като тази консумация я позиционира в енергийния клас А+ в Германия. Множество промени по ходовата част също осигуряват по-високо ниво на пътна динамика и комфорт. Същевременно с това инженерите са подобрили още повече и без това отличната аеродинамика на модела. С коефициент на обтекаемост под 0.25 Insignia в момента е най-аеродинамично оптимизираният хечбек модел в света.
“Новият Opel Insignia осигурява на клиентите качествата, които те очакват от един престижен модел от среден клас. Авангардни двигатели с високо ниво на въртящ момент комбинират мощност и икономичност и в съчетание с високотехнологичната ходовата част осигуряват усещане зад волана, вариращо от кадифена мекота до спортна стегнатост,” отбелязва Майкъл Аблесон, вицепрезидент GM Europe, отговорен за инженеринга и член на борда на директорите на Adam Opel AG.
Върхово постижение: турбодизел с 99 грама въглероден двуокис в две нива на мощност
Широката гама от задвижващи агрегати на новата Insignia осигурява динамика и комфорт без компромиси. Тя предлага избор от три вида захранване от гледна точка на горивото – бензин, дизел и LPG (Liquefied Petroleum Gas, втечнен петролен газ или пропан бутан) – с диапазон на мощност от 81 кВт/110 к.с. до 184 кВт/250 к.с.
Insignia 2.0 CDTI, на практика е един изключително екологичен модел и отличник със своя нисък разход на гориво. Новият 2.0-литров турбодизелов двигател във версии с 88 кВт/120 к.с. и 103 кВт/140 к.с. постига ниво на емисии на CO2 от 99 г/км (Sports Tourer: 104 г/км CO2) съгласно Регламент (EC) No 715/2007, като по този начин автомобилът се позиционира в енергиен клас A+. Моделите с четири и пет врати с механична предавателна кутия и Start/Stop система изразходват едва 3.7 литра гориво на 100 км в комбиниран цикъл (Sports Tourer: 3.9 л/100 км), постигайки върхови стойности за този клас. Ползата от това са както за природата, така и за финансите на собствениците. Сравнена със своя предшественик, новата версия със 103 кВт/140 к.с. разполага с десет конски сили повече, като същевременно с това консумира с 14 процента по-малко гориво и отделя с 13 процента по-малко емисии на CO2. Дори в своята по-мощна версия със 120 кВт/163 к.с., 2.0-литровият турбодизел изразходва едва 4.3 литра гориво на 100 км и отделя едва 114 г/км CO2 (Sports Tourer: 4.5л/100 км и 119 г/км CO2) – стойности, които също я поставят в клас на ефективност A+.
Двигателите 2.0 CDTI впечатляват с високо ниво на въртящ момент. Версията с 88 кВт/120 к.с. разполага с до 320 Нм, а при тази със 103 кВт/140 к.с. той достига 370 Нм. Още по-мощната разновидност със 120 кВт/163 к.с., предлагана с предно предаване или задвижване на четирите колела, разполага с още десет нютонметра или 380 Нм. Стойностите на максималното ниво на въртящ момент се постигат с активиране на автоматичната функция овърбууст при пълно натоварване.
Най-мощната версия в дизеловата гама на Insignia разполага с 2.0 BiTurbo CDTI двигател със 143 кВт/195 к.с. Този динамичен дизелов агрегат впечатлява с високото ниво на въртящ момент със стойност 400 Нм и се отличава с бърза реакция и отзивчивост при подаване на газ в широк диапазон от оборотни режими благодарение на своята каскадна система за пълнене с два турбокомпресора. Това технологично решение осигурява изключителна динамика и равномерно разпределение на тягата. Системата за намаляване на температурата на сгъстения въздух с два междинни охладителя гарантира оптималното му охлаждане в зависимост от работните условия. Седан версията на BiTurbo с шестстепенна механична трансмисия ускорява от нула до 100 км/ч за едва 8.7 секунди и постига максимална скорост от 230 км/ч (Sports Tourer: 8.9 секунди и 225 км/ч), като изразходва едва 4.7 литра на 100 километра. Емисиите му на CO2 от 125 г/км го поставят във високия клас на енергийна ефективност A (Sports Tourer: 4.9 л/100 км и 129 г/км CO2). В допълнение към предното предаване и механичната трансмисия Insignia BiTurbo се предлага също с адаптивна система за задвижване на четирите колeла и шестстепенна автоматична предавателна кутия.
Мощно, хармонично и икономично: Новото поколение SIDI турбобензинови мотори
При бензиновата гама новините включват въвеждането на два нови двигателя с директно впръскване: 2.0 SIDI turbo (Spark Ignition Direct Injection, бензинов двигател с директно впръскване) със 184 кВт/250 к.с. и максимален въртящ момент 400 Нм и напълно новото поколение 1.6 SIDI turbo със 125 кВт/170 к.с. и 260 Нм (до 280 Нм при активиране на функцията overboost) налични от 1,650 об./мин.
Отличителните качества на този агрегат са впечатляващото разпределение на мощността, отличната балансираност на работата и ниският разход на гориво. Във версиите с четири и пет врати 1.6 SIDI turbo се нуждае от едва 5.9 литра на 100 километра и отделя 139 г/км CO2 (съгласно Регламент [EC] No 715/2007), а Sports Tourer консумира 6.2 л/100 км със съответно 146 г/км CO2. Това е намаление с почти 16 процента в сравнение с моделите задвижвани от предишния 1.6 turbo двигател. Двигателят може да работи както с нормален, така и с високооктанов бензин.
С цел осигуряване на нисък разход на гориво, отлична динамика и високо ниво на комфорт, ключовите технологични цели на инженерите при конструирането на новия 1.6 SIDI двигател са били постигане на ниско ниво на излъчване на шум и генериране на вибрации, с намаляване до минимум на необичайни звукове. Оптимизацията на всмукателната и изпускателната системи включва отделяне на капака на клапаните от цилиндровата глава с помощта на специални крепежни елементи и капсуловаща система. В този случай инженерите са съумели значително да намалят нивата на шум, които са резултат от пулсиращия горивен процес на двигателя с директно впръскване. В резултат от тези мерки за „саунд инженеринг” водачът и пътниците в Insignia ще оценят тихата и балансирана работа на двигателя на празен ход с високо качество на звука дори при високи оборотни режими, натоварване и скорости на движение. Балансиращите валове, интегрирани в тунели в долната част на цилиндровия блок, също имат принос са хармоничната работа на двигателя. 1.6 литровият турбодвигател с директно впръскване е единственият бензинов двигател в този клас на работен обем оборудван с балансиращи валове.
И двата агрегата, 1.6 и 2.0 SIDI turbo, могат да бъдат поръчани както с шестстепенна механична предавателна кутия със Start/Stop система, така и с новата нискофрикционна шестстепенна автоматична трансмисия. В допълнение към задвижването на предните колела 2.0 SIDI Turbo се предлага и във версия с двойно предаване.
Базовият бензинов двигател на модела при пазарното му представяне ще е изключително икономичния и екологичен (Euro 6) 1.4 turbo с шестстепенна механична трансмисия и Start/Stop система. Той разполага със 103 кВт/140 к.с. и 200 Нм (220 Нм с overboost), но изразходва едва 5.2 литра гориво на 100 км, отделяйки 123 г/км CO2 (Sports Tourer 5.6 л/100 км и 131 г/км CO2 съгласно Регламент [EC] No 715/2007).
Като алтернатива се предлага изключително икономична версия Insignia 1.4 LPG (Liquefied Petroleum Gas, втечнен петролен газ или пропан бутан) на този агрегат със същите 103 кВт/140 к.с. и максимален въртящ момент 200 Нм. Както бензиновия мотор и този покрива бъдещия стандарт за вредни месии Euro 6. С разход на пропан-бутан от 7.6 л/100 км (Sports Tourer: 7.9 л/100 км) в комбиниран цикъл и нива на емисии на CO2 едва 124 г/км (Sports Tourer: 129 г/км CO2), Insignia LPG се позиционира също в клас на енергийна ефективност A. В допълнение към ниските емисии и разходите за гориво, допълнително предимство на този модел е големият му пробег при напълно заредени резервоари: в бивалентен режим LPG/бензин могат да бъдат изминати до 1,700 километра без необходимост от зареждане.
Максимална обтекаемост: Insigniaе водеща по отношение на аеродинамичните показатели
Изключителните показатели по отношение на икономичността са резултат и от аеродинамичната оптимизация на каросерията на новата Insignia, включваща множество мерки за намаляване на коефициента на обтекаемост. Такива са например разширяването на зоните с подподови облицовки, по-широките долни елементи на предния спойлер, корпусите на задните светлини, оптимизиращи въздушния поток и интегрирането на спойлера в задната част на задния капак.
Версиите на Insignia 2.0 CDTI със Start/Stop система и мощност от съответно 88 кВт/120 к.с. и 103 кВт/140 к.с. разполагат и с допълнитилен авангарден аеродинамичен елемент под формата на аеродинамични радиаторни жалузи. Обичайно въздухът насочващ се през предната решетка към радиатора има принос от около осем процента в общото аеродинамично съпротивление. За намаляване на този ефект, специалните жалузи в долната част на предната решетка автоматично се затварят, като по този начин предотвратяват нахлуването на въздуха и неговото последващо завихряне. При студени стартове това решение осигурява и допълнителни предимства, спомагайки за по-бързото загряване на двигателя и съответно намаляване на разхода на гориво и емисиите на CO2. Когато двигателят се нуждае от повече въздух за охлаждане, жалузите се отварят автоматично. С всички тези нововъведения, инженерите на Opel са успели да превърнат новата Insignia в пример за висока ефективност в аеродинамично отношение. С изключително ниския коефициент на обтекаемост Cd от под 0.25 за Insignia хечбек и 0.28 за Sports Tourer и двата модела се превръщат в най-аеродинамично ефективните серийни автомобили, за този тип каросерии.
Избор на водача: Настройка на ходовата част за повече комфорт или динамика
Въпреки строгия си фокус върху ефективността, новата Insignia не прави компромиси с комфорта. Специално внимание при флагмана на Opel е обърнато на ходовата част. Insignia вече получи множество положителни оценки за качествата си по отношение на поведението на пътя, комфорта и управяемостта, но новият модел повдига още по-високо летвата. Инженерите на Opel са направили множество усъвършенствания, включително по отношение на амортисьорите, стабилизаторите и кормилното управление, които водят до подобряване на качествата в областта на генерирания шум и вибрации и подобряване на комфорта. Insignia вече е оборудвана с нови амортисьори и така наречените възвратни пружини, а в архитектурата на мостовете са интегрирани напълно нови рамена на окачването с нови носещи гнезда с цел подобряване на пътния комфорт. В допълнение диаметърът на предните и задните стабилизиращи щанги също е променен.
Уникалната система на Opel FlexRide, чийто характеристики се променят в реално време чрез разпознаване на стила на шофиране, естествено също е част от оборудването на новата Insignia. Тази иновативна система, контролираща ходовата част, свързва в обща мрежа всички системи имащи връзка с пътната динамика и включва електронна настройка на амортисьорите и кормилно управление с характеристики, зависещи от скоростта на движение. Водачът може да избира между три режима на работа: Standard за оптимален пътен комфорт, Tour за още по-меко и по-комфортно окачване и Sport за по-директно, стегнато и спортно усещане.