Размерът на задните гумите за сезон 2014 няма да е по-голям от настоящия, въпреки промените в двигателите, потвърди спортният директор на Пирели Пол Хембри.
Последните дискусии относно размера на задните гумите за догодина се състояха по време на Гран при на Унгария. Миналата седмица пък се появиха слухове, че двигателят на Мерцедес за следващия сезон ще е със 100 к.с. по-мощен от този на Ферари и Рено, според информация на Ауто, Мотор унд Шпорт. От изданието също така твърдят, че задвижващата система на Мерцедес (двигател плюс ERS) се очаква да е с обща мощност около 850 к.с., а въртящият момент да се покачи от 320 Nm на повече от 600 Nm, което означава, че ще има по-голямо натоварване върху задните гуми.
Пол Хембри обаче отрече, че размерът на задните гуми ще се увеличи за 2014 г., но все пак не изключва преразглеждане на регламента именно заради новите правила.
– Въз основа на получената информация от голяма част от отборите, решихме да запазим размера им, въпреки че колите за следващата година ще имат различни изисквания от гумите. Ние обаче предложихме на ФИА спортният правилник да се измени така, че да позволява на отборите да използват различни смеси за предните и задните гуми при необходимост. Също така поискахме в правилника да има възможност за въвеждането на нови смеси по време на сезона, ако е необходимо – коментира Пол Хембри пред Ауто, Мотор унд Шпорт.
Хембри също така определи като „тревожни” данните от двигателите за 2014 г., но не уточни от кой производител са ги получили.
Трикратният шампион в F1 и председател на борда на Мерцедес във Формула 1 Ники Лауда каза, че Пирели трябва да определят какви ще са смесите за 2014 г. без да се влияят от мнението на отборите.
Възможна промяна в диаметъра на задните гуми обаче няма да е добре посрещната от екипите, защото ако това стане, ще трябва да се промени скоростната кутия, а отборите вече привършват с нейното изработване.
– По-големият диаметър на задните гуми означава по-високи сили за задвижване – коментира шефът на Макларън Мартин Уитмарш. – (Ако размерът се измени) ще трябва да променим дизайна на скоростната ни кутия. Тя е почти завършена, защото това е компонент, отнемащ най-дълго време за производство след шасито. Промяна толкова късно (в гумите) ще е твърде скъпа.