Третият хибриден модел на новата S-класа, S 500 PLUG-IN HYBRID, открива нови мащаби по отношение на ефективност, комфорт на задвижването и на климатичната система. С 69 г CO2 на километър (3 л/100 км) S- класата предлага разход при луксозните лимузини, който само преди няколко години не се считаше за възможен. Мощната електрическа задвижваща система от 80 кВт с външно зареждаща се батерия дава възможност за движение без изхвърляне на вредни емисии в разстояние на около 30 км. Тя е комбинирана с нов 3,0-литров V6 турбодвигател. Mercedes-Benz представя новия S 500 PLUG-IN HYBRID на IAA във Франкфурт, а въвеждането на пазара е през следващата година.
През 2009 г. S 400 HYBRID представи първото серийно хибридно задвижване с литиево-йонна батерия в международен план. С новата S-класа Mercedes-Benz увеличава предлагането на хибриди от този конструктивен тип с три модела: S 400 HYBRID, S 300 BlueTEC HYBRID и S 500 PLUG-IN HYBRID. Общото за хибридните задвижвания от втора генерация е безшевната интеграция в силовото предаване. Двигателят с вътрешно горене е напълно отделен от E-двигателя. Други белези са рекуперативната спирачна система на втората генерация и насочената към бъдещето система за енергиен мениджмънт Intelligent HYBRID.
Докато батериите на S 400 HYBRID и S 300 BlueTEC HYBRID се зареждат като независими хибриди в процеса на задействане на спирачките, при режим на принудителен празен ход или от двигателя с вътрешно горене, новият високоволтов литиево-йонен акумулатор с десетократно по-голямо енергийно съдържание на S 500 PLUG-IN HYBRID разполага с възможността за външно зареждане чрез букса за зареждане отдясно на задната броня. С помощта на синхронна електрическа машина (80 kW/340 нютон метър) S-класата може да измине до около 30 километра с чисто електрически заряд.
С едно натискане на бутона може да бъдат избирани четири различни хибридни режима:
– HYBRID,
– E-MODUS: движение с чисто електрически заряд,
– E-SAVE: запазва се напълно заредената акумулаторна батерия за да се осъществи движение с чисто електрически заряд по-късно,
– CHARGE: Акумулаторната батерия се зарежда в режим на движение.
При спазване на актуалните условия на предписанията за сертифициране, S-класата в качеството си на пълен хибрид отделя 69 г CO2 на километър. С разход от преизчислената стойност 3 литра на 100 километра S-класата постига най-добрия показател сред луксозните лимузини, считан само преди няколко години за невъзможен. Този разход е постигнат без ограничения по отношение на мощността или пробега и при запазване най-високи нива на комфорт, включително с помощта на функциите за предварителна климатизация на купето.
Най-важните основни данни на S 500 PLUG-IN HYBRID:
- Мощност от 245 kW двигател с вътрешно горене плюс 80 kW електродвигател и въртящ момент от 480 Nm двигател с вътрешно горене плюс 340 Nm електродвигател;
- Среден разход на гориво (NEFZ/Нов европейски цикъл на движение) 69 г CO2/км (3,0 л/100 км)