Марк Уебър направи поредния си слаб старт днес в Белгия и това до голяма степен предреши класирането му в надпреварата. Той загуби позиции и в крайна сметка успя да се добере единствено до петото място.
„И двата ми старта, и този за загряващата обиколка и същинския, наистина не бяха добри“, обясни Уебър след състезанието. „Дискутирали сме как да подобрим съединителя и неговата работа. Когато се бориш с други състезатели определено натоварваш повече гумите. Освен това от голямо значение е как е подредена скоростната кутия и най-вече последната предавка. Ако е настроена оптимално за свободна писта, тогава много вероятно е да можеш да изпревариш дори с DRS”, обясни трудностите си в борбата с Розберг австралиецът.
„Беше ми невероятно трудно да се справя с Нико. Той явно бе заложил на това, че ще вали и бе с по-голямо задно крило. Това му даваше повече стабилност в завоите, а нашата максимална скорост не бе достатъчна, за да го изпреваря в първия сектор.“
Именно заради това Уебър смени стратегията и кара с твърдите гуми в средата на състезанието. Дори и тази тактическа маневра не му помогна.
„Трябваше да рискуваме, затова избрахме различна стратегия. Това обаче не се оказа достатъчно.“
„Нещата не се получиха“, потвърди и Кристиян Хорнер случилото се с Уебър. „Смятахме, че подобен подход ще помогне на Марк да изпревари колите на Мерцедес пред него. В края бе с медиум сместа, но за съжаление не успя да се доближи достатъчно до Нико, за да го изпревари.“
„Днес проблемът не бе темпото ни, а позицията на трасето“, завърши равносметката си Уебър.