Формула 1 изживява златна ера по отношение на пилотите в спорта, смята бившият Гран при състезател Дейвид Култард.
– Този сезон според мен подчертава, че в момента се намираме в златна ера благодарение на цяла група изключително талантливи пилоти. Победите на [Себастиан] Фетел потвърждават колко брилянтен е той зад волана и постоянството на конструкторския екип на Ред Бул, но останалите топ състезатели правят просто невероятни надпревари. [Фернандо] Алонсо не печели толкова стартове или титли, колкото заслужава, но въпреки това е изключителен. Освен това да финишираш втори не винаги е съсипващо за положението ти в спорта. Люис Хамилтън блести в Мерцедес, Алонсо е страхотен във Ферари, Фетел прави суперсезон с Ред Бул. И докато надеждите на Кими Райконен за титла намаляха значително след отпадането му в Белгия, той направи някои наистина отлични надпревари. Много неща могат да се случат за осем състезания и опитът ни показва, че нищо не е приключило до самия финал – коментира шотландецът в колонката си за ВВС.
Култард отбеляза още, че човек не може да не се впечатли от борбения дух на Алонсо, демонстриран и по време на Гран при на Белгия:
– Пилотът на Ферари имаше някои не толкова добри надпревари преди лятната ваканция, но на Спа кара брилянтно, борейки се от девета позиция на грида. Ред Бул продължават да разполагат с най-силния цялостен пакет, но впечатляващото е, че през настоящия сезон нещата зависят в немалка степен и от пилотите. Без съмнение ситуацията е депресираща, ако не си фен на Ред Бул. Фетел е на 46 точки пред Алонсо, а в оставащите стартове има 200 за печелене. Хамилтън и Райконен са дори още по-назад. Напоследък обаче титлите се печелят, като се натрупа актив до средата на първенството и след това се защитава позицията. Имаше и изключения, разбира се – като миналата година. Тогава обаче сериозната преднина на Алонсо бе пометена в голяма степен заради това, че той водеше неравна битка с по-добра кола. Случаят с Фетел сега не е такъв. Освен това по-голямата разлика в генералното класиране може да накара повече екипи да се съсредоточат в по-голяма степен върху следващия сезон. Ферари например на практика заявиха, че ще видят какво е положението след Сингапур, а това е само след две състезания – допълни Култард.