Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ожие: Кими живее в свой собствен свят

Ожие: Кими живее в свой собствен свят

22
0
2013,Кими Райконен,Спа

Себастиен Ожие пропусна първия си „мачбол“ в Германия, където повреда не му позволи да се бори за победа. Спечелването на титлата обаче изглежда пълна формалност, защото френският пилот на Фолксваген води в класирането със 184 срещу 109 точки (втори е Тиери Нювил) след девет от 13 състезания през този сезон.

През 2010 и 2011 г. той кара за Ситроен, където бе съотборник на Себастиен Льоб. Там Ожие успя да се докосне и до Кими Райконен, който благодарение на спонсорството на Ред Бул също се състезаваше с кола на французите. И докато младият французин успя да постигне седем победи за този период от време, то световният шампион във Формула 1 постигна едва едно пето място като свой най-добър резултат. Въпреки че тогава двамата са съотборници, Ожие много рядко успява да говори с финландеца.

„Бяхме съотборници една година, но през цялото това време рядко имах възможността да говоря с него“, спомня си Ожие пред германският Die Welt. „Той живее в свои собствен свят, винаги е заобиколен от група близки приятели, който го „скриват“ от останалия свят.

Никога не съм имал проблеми с него, но ми направи силно впечатление, че той никога не ме попита за съвет относно рали спорта или колата. Разбира се аз съм по-млад от него, но по отношение на нашата категория имам много по-сериозен опит от него. За него обаче това явно не бе важно. Винаги след задължителните срещи с екипа той просто изчезваше.“

След две години прекарани в рали спорта, Райконен взе решение да се завърне във Формула 1 с екипа на Лотус. Той постигна две победи и както през миналата година, така и сега е в кръга на претендентите за световната титла, благодарение на своето постоянство и въпреки финансовите проблеми на своите работодатели.

Именно поради тези причини името на Райконен продължава да се свързва с отборите на Ред Бул и Ферари, тъй като договорът му с Лотус е до края на този сезон. При Биковете Даниел Рикиардо изглеждаше сигурният кандидат за мястото на Марк Уебър, но договор между него и екипа от Милтън Кийнс не бе обявен както се очакваше в Белгия. Връщането на Райконен във Ферари пък продължава да изглежда почти невъзможно за мнозина след странната раздяла в края на 2009 г. Напоследък се появиха слухове, че е възможно обаче той да се завърне в Макларън.

„Погледнато в бъдещето, това е разбира се интересна възможност, защото със завръщането на Хонда екипът на практика ще стане отново заводски“, коментира възможността бившият пилот във Формула 1, а сега коментатор Марк Шурер. „Това със сигурност би привлякло Райконен, защото ситуацията е подобна на тази при Хамилтън. Когато Макларън загуби статута си на партньор на Мерцедес, той избра да отиде в екипа от Бракли, защото там новите турбо двигатели ще бъдат съобразени напълно с колата. Това е една от сериозните причини, заради които той напусна родния си отбор. Сега връщането на Хонда може да накара някой да подпише дългосрочен договор.“