Макларън трудно ще постигнат подиуми, призна спортният директор на тима от Уокинг Сам Майкъл. Най-добрият резултат на отбора остава петото място на Дженсън Бътън от Гран при на Китай въпреки известното подобрение на скоростта в последните надпревари.
– В Будапеща и на Спа определено подобрихме представянето си. Преди тези две състезания не бяхме в състояние да поддържаме темпото на някои от топболидите и да се борим с тях. Все още има сериозна разлика между нас и Ред Бул, както и до Мерцедес. До други екипи, като Лотус и Ферари, се доближаваме – обясни Майкъл. – Спа беше добра надпревара за нас, там финиширахме заслужено шести – никой отпред не отпадна. Нямаше нищо необичайно в състезанието, така че класирането ни бе постигнато благодарение темпото на колата. На Монца би трябвало да се справил прилично, но ще е трудно да спечелим подиум отсега до края на годината, особено като се има предвид, че започваме да обръщаме фокуса към 2014 г.
Майкъл каза също така, че все още има нови компоненти за настоящия болид МР4-28, но дори те са част от проекта за догодина. Макларън обаче ще продължат да работят упорито до финала на сезона, бе категоричен спортният директор.
– Според мен най-важното нещо бе да разберем напълно какво се обърка и смятам, че се справихме както трябва в това отношение. През сезона обаче няма кой знае каква възможност да обърнеш нещата. Все пак би трябвало да избегнем грешките в бъдеще. Това със сигурност бе важна задача в работата ни в Макларън. Промените в правилата отвеждат концепциите на автомобилите в съвсем различна посока, така че сме почти принудени да поемем рискове. С тазгодишния болид предприехме точно това – прекалено много рискове в сравнение с предишния модел. Наясно сме със ситуацията, знаем къде сбъркахме, проведохме безброй дискусии с инженерите и имаме начертан път занапред – допълни той.
Майкъл обясни, че МР4-28 е дело на същия екип, който създаде предишните, печелещи надпревари болизи:
– Това са същите конструктори, инженери и техници и вярваме, че те ще се справят през следващия сезон.