Интензивната тест програма на Хюндай Моторспорт продължава – моделът i20 WRC, с който марката ще се върне в световния рали шампионат дебютира на асфалт. Тренировките на тази настилка бяха проведени във Франция, докато изпитанията на чакъл през изминалите седмици продължиха във Финландия.
Тест пилотите на екипа Бриан Буфие и Юхо Ханинен провеждаха сесии в продължение на 10 дни.
– За първото излизане на i20 WRC на асфалт имахме сериозен тестови план, чиято основна цел беше намиране на базови настройки за тази настилка. Натрупахме доста километри без сериозни проблеми и получихме ценна обратна информация от Бриан и Юхо. Данните ще ни позволят да се концентрираме върху изпипване на отделни компоненти. Като цяло представянето бе наистина положително – коментира шефът на тима Мишел Нандан.
Според Буфие резултатът от тренировките е солидна база, от която автомобилът може да се развива по-нататък.
– Пътищата в района на изпитанията ни позволиха да изпробваме някои ключови елементи и да разберем какво е поведението на i20 WRC на асфалт. Много съм доволен от поведението на автомобила и в бързите секции, и на неравности. Ще продължим да работим, но определено намирам колата за много добре балансирана и лесна за управление – допълни французинът.
В тренировките във Финландия екипът бе с ревизирана, по-нова версия на i20 WRC.
– Направихме някои промени във формите и по време на теста работихме по аеродинамиката на колата – тя бе с нов аеропакет, с който търсехме добър баланс. Искахме да проверим всичко по нея, за да се уверим, че работи както трябва при висока скорост и на скоковете. Важно бе да изследваме поведението при приземяване, тъй като изискванията при такъв тип управление са много сериозни. Изпробвахме още различни окачване и диференциали – обясни Нандан.
Юхо Ханинен заяви от своя страна, че е приятно изненадан от управлението на колата:
– Понякога карането във Финландия може да е наистина трудно, а и никога не си сигурен какво да очакваш. В този случай обаче всичко бе някак лесно от самото начало и работихме само по малки неща. Автомобилът реагираше чудесно на всяка промяна. Незабавно имах усещането, че мога да се доверя на колата и то се засилваше всеки ден.