Норвежките Electric Vehicle Union (EVU) и Norwegian EV Association поставиха нов световен рекорд за най-много електрически автомобили от този тип (над 260, над половината от тях бяха Nissan LEAF), които изминаха предварително определена отсечка извън Осло.
Стартирайки от Маридален извън Осло, най-чистото и най-тихо автомобилно шествие за всички времена, премина предварително установения 4-километров маршрут, като процесът бе наблюдаван от два безпилотни самолета, екипирани с камери, следящи дали всички електромобили са в движение. Така опитът бе определен като световен рекорд. Предишният рекорд, който бе поставен само от автомобили Nissan LEAF на пистата Силвърстоун през 2012 г., бе подобрен с 35 електромобила.
– Макар да бе забавно събитие, то има своята сериозна страна. Целта му бе да покаже, че електромобилите са много практични за ежедневна употреба, които предлагат добавена стойност от това, че не отделят никакви вредни емисии в атмосферата и са много тихи. Имаме клиент от Хундейдвик, който е на над 500 км от Осло, регистрирал се за участие и използвал мрежата от бързо зарядни станции, за да пристигне тук. Норвегия е пред всички останали европейски пазари на електромобили, но много други правителства и местни управи следят внимателно събитията и продажбите са увеличават в целия регион – каза Жан-Пиер Диерназ, директор EV в Nissan Eвропа.
Pop-up Cafe на Nissan пък даде на участници и зрители шанса да научат повече за електромобилите и бъдещето на мобилността с нулеви вредни емисии. Там бе представено и следващото предизвикателство на компанията – достигането до 1 януари 2015 г. на границата от изминати на електричество 1 000 000 000 километра. Това е част от кампанията на Nissan да окуражи повече клиенти да се присъединят към EV революцията. Всички изминати километри от настоящите собственици на Nissan LEAF, както и тези от пробните шофирания, се добавят към целта от 1 млрд. километра.
Компанията установи и Test Drive Hub, където съществуващи и потенциални нови клиенти могат лично да изпробват новиото, второ поколение LEAF, който сега се произвежда в Европа и в който са направени повече от 100 значими промени и подобрения.