Дженсън Бътън се размина с наказание за нерегламентирано използване на DRS-а си, след като бе доказано, че повреда е била причина системата да остане отворена извън предназначената за използването й зона. Той бе седми в първата и девети във втората тренировка на пистата Монца, като в края на деня заяви, че скоростта на МР4-28 все още е далеч от тази на най-бързите болиди.
– DRS-ът ми остана отворен рано в първата тренировка. На Монца имаме съвсем различна система, тъй като пистата изисква ниско аеропритискане. Механизмът блокира в определена позиция – грешната. Това бързо беше поправено от момчетата в бокса – обясни англичанинът. – Въпреки този проблем обаче, сутрешната сесия всъщност бе по-добра за нас, отколкото втората, когато не бяхме толкова конкурентоспособни. Все пак се надявам да извлечем още малко скорост от колата – би било чудесно да стигнем до Q3. Променихме доста неща между сесиите днес и смятаме, че разбрахме кое работи и кое не. Беше положителен ден от гледна точка на това да разберем поведението на болида си. Времената ни са близки с тези на доста автомобили около нас, тук разликите винаги са малки. Наясно сме също така, че състезанието е по-важно от квалификацията – заяви Бътън.
Съотборникът му Серхио Перес се нареди на позиция зад него (десети) в следобедната сесия. Мексиканецът определи петъка си като положителен и бе доволен, че изпълни цялата си програма.
– Изпробвахме различни нива на аеропритискане, но е трудно да вземем правилното за неделя решение. Всъщност (както и Дженсън спомена) не мисля, че квалификацията ще е толкова важна, колкото е по принцип. Ключът ще е да намерим добри настройки и стратегия за надпреварата. Така че повече ще мислим за неделя и не толкова за утре. Дори няма да се фокусирам върху това да стигна Q3, тъй като главната ни цел ще е да се справим със състезанието – допълни Перес.