Peugeot направи световна премиера на новото 308 на автомобилния салон във Франкфурт. Марката показва на изложението обновени предложения за 3008 и 5008; моделите BlueHDi (ексклузивна технология за намаляване на дизеловото замърсяване Euro6), предложението за дизелов хибрид HYbrid4, демонстрационният модел 208 HYbrid FE и концептуалния 2008 HYbrid Air. Peugeot потвърждава също така с RCZ R, концептуалния автомобил ONYX и два модела 208, вече победители в състезания, че автомобилната емоция винаги ще бъде в центъра на стремежите на марката.
Новият Peugeot 308 заема място в сърцето на пазара, в стратегическия сегмент С (повече от една трета от европейския пазар). За да отговорят на силните амбиции на марката, дизайнери и инженери създадоха един дързък седан, интуитивен и модерен, с изчистен и елегантен дизайн.
Новата модулна платформа EMP2 (Efficient Modular Platform 2) позволява на автомобила да е най-лекия модел в своята категория с намалена маса от 140 кг и най-компактната в сегмента дължина от 4,25 м, докато намалените му надвеси осигуряват динамична стойка и обширно вътрешно пространство.
Изчистеният и технологичен интериор на новия Peugeot 308, с висококачествен текстил и материали, се отличава с Peugeot i-Cockpit, вдъхновен от концептуалния автомобил SR1. Съставен е от компактен волан за повече усещания, табло на нивото на погледа за идеална четимост на информацията, висока централна конзола и сензорен екран 9,7’’ за интуитивно шофиране.
Неговите пет двигателя бензин и HDi позволяват емисии от 93 г/км CO2 (1.6 HDi 92).
Новото Peugeot 308 ще се произвежда възможно най-близо до своите клиенти: най-напред в завода в Сошо за старта за европейските пазари от 12 септември, след това в Китай за вътрешния пазар.
В пространството, посветено на новия 308, ще бъде показан и 308 R Concept – ултраспортен концептуален автомобил, излъчващ изчистената и стилна идентичност на серийната версия. 308 R Concept не крие спортното си предназначение и темперамент. Той е с двигателя на RCZ R – 4-цилиндров бензинов, 1,6 л, от който инженерите на Peugeot Sport са успели да извлекат 270 к.с.
Други акценти на марката във Франкфурт са кросоувърът 3008 и компактният миниван 5008. 3008 в частност има успех, който е много по-голям от поставените цели благодарение на предизвикания в Китай възторг от момента на лансирането му в началото на годината и от посрещането на 3008 HYbrid4, първо приложение на дизеловата хибридна тягова верига, официално лансирана на световна премиера през 2012.
За да продължат успеха си, 3008 и 5008 са изложени във Франкфурт с преработена предна част. По-съвременни и с доста по-взискателно качество, те приемат новите стилистични кодове на марката.
На щанда посетителите могат да открият друг пример за ноу-хау на марката по отношение на дизайна и усещанията при шофиране. Ексклузивната RCZ R, версия на емблематичното спортно купе RCZ, което вече очарова повече от 50 000 ентусиасти, от началото на 2014 г. ще бъде най-мощният сериен модел в историята на бранда.
Новият му двигател 1,6 л (270 к.с.) – рекорд на специфичната мощност в категорията – отговаря на стандартите Euro 6 и граница на емисиите на CO2 до 145г/км.
Почитателите на Peugeot ще се впечатлят и от Onyx, под чийто скулптиран силует се крие сърце на спортист. Моторът е V8 hybride HDi 3,7 л, 600 к.с., скоростната кутия – 6-степенна секвенциална скоростна кутия.
Сред експозицията на Peugeot блести също така уникалното 208 Т16 Пайкс Пийк, с което тази година деветкратният рали шампион Себастиен Льоб разби рекорда на прочутото изкачване Пайкс Пийк.