Във вторник вечерта Фелипе Маса обяви сам в Туитър, че ще напусне Ферари след края на този сезон след осем години в екипа. Посредством същата мрежа неговият съотборник в последните четири години Фернандо Алонсо изпрати пожелания за следващата година.
„Много щастие през следващите години“, написа Алонсо. „Ти ще бъде силен противник във всеки един отбор. Имаме още седем уикенда заедно, в които ще можем да се забавляваме.“
Дали и в кой отбор ще кара Маса през следващата година все още не е ясно. Спрягат се имената на Лотус и Заубер, където все още не са ясни местата за следващата година. Проблемът е, че и двата тима са разклатени от финансови проблеми.
„За мен не е изключено Маса да се върне в Заубер“, заяви Мартин Брандъл пред Sky Sports News. От доста години, с изключение на тези в които бе собственост на BMW, отборът от Хинвил използва двигатели на Ферари. Освен това там са запознати с качествата на бразилеца, който кара там през 2002, 2004-2005 г.
За кокпита на Заубер обаче има доста кандидати, като привличането на Сергей Сироткин изглежда задължително, за да могат да бъдат привлечени руски инвеститори и спонсори. От друга страна може да бъде запазен и Естебан Гутиерес в опит да се запазят мексиканските партньори, особено ако Гран при на Мексико влезе в календара. Все още неясно е и бъдещето на Нико Хюлкенберг, който въпреки че разтрогна договора си, продължава да показва изключителна класа.
Преминаване в екипа на Лотус също би имало смисъл. Самият Маса написа, че желае да се състезава за силен отбор.
„За следващата година искам да намеря отбор, който да ми даде конкурентоспособна кола, с която да мога да печеля още много състезания и да се боря за титлата. Това е основната ми цел.“
Ситуацията в Лотус обаче подобно на Заубер е неясна заради финансови проблеми. За Маса обаче много алтернативи няма, при положение че местата в Ред Бул и Мерцедес са раздадени, а за Макларън се смята че ще запази пилотите от тази година.
Кариерата на Маса е изпълнена със възходи и сривове, като най-силна за него бе 2008 г., когато за момент вече се смяташе за световен шампион.
„Той премина през доста трудности, бе преследван от малшанс и инциденти“, продължава Брандъл. „В края на 2008 г. бе шампион за няколко секунди преди Хамилтън да изпревари Глок в последния момент, а през 2009 г. преживя изключително тежък инцидент, след като пружина го удари в главата.“
„От тогава Фелипе не е същият пилот, когото познавахме от изминалите години“, обяснява от своя страна Джони Хърбърт. И двамата британци вярват, че ще виждат Маса във Формула 1 поне още няколко сезона. Въпреки всичките си симпатии Брандъл обаче разбира напълно решението на Ферари.
„В Маранело трябваше да променят нещо“, заявява Брандъл. „Ако бяха продължили със същия дует щеше да остане впечатлението, че нямат идея, как да се развиват за напред.“