Задвижващата система на Хонда изостава с между 80 и 100 конски сили спрямо водещите производители от Мерцедес и Ферари.
Това твърди германското издание Auto Motor und Sport, позовавайки се на свои източници. Това е и основната причина болидът на Макларън да изостава сериозно от лидерите.
Освен това японците продължават да имат сериозни проблеми с надеждността, като наскоро спортният директор на Хонда за F1 Юсуке Хасегава призна, че хибридната система MGU-H не може да издържи и два състезателни уикенда. Според Хасегава основният проблем на агрегата е във вибрациите.
По думите на служител на Макларън, чието име не се разкрива, в момента пилотите на тима може да са на подиума, ако колата разполага с приличен двигател.
„Сега имаме една от най-добрите коли в решетката, добави техническият бос на Макларън Мат Морис. – Имаме наистина добра платформа, на базата на която да надграждаме.“