Отборът на Заубер е подготвил пакет с новости за автомобила си за уличното трасе в Сингапур, където колите са настроени за високо ниво на притискане, за разлика от последното състезание на Монца.
За предстоящата надпревара в Сингапур Пирели ще предоставят смесите суперсофт и медиум (миналата година бяха суперсофт и софт). Главният инженер на пистата в Заубер Том Маккълоу обясни, че спирачките са силно натоварени на Марина Бей, защото няма много места, където да се охладят в една обиколка. Също така каза и че позицията в квалификацията е важна, тъй като изпреварванията на пистата са трудни.
– Заради характеристиките на трасето се връщаме към пакета за максимално ниво на притискане, подобно на Монако. На пистата има най-вече тесни и бавни завои и механичните и аеродинамичните настройки се правят с оглед на това. Както Монца, пистата е доста неравна на някои места, така че качеството на управлението е от значение. Ще имаме допълнителен пакет с новости за Сингапур, който трябва да ни помогне да продължим да се борим за точки – добави той.
Гран при на Сингапур е единствената нощна надпревара в календара на Формула 1 през този сезон и представлява сериозно предизвикателство за пилотите и отборите, които не само остават на европейско време, но и работят при висока влажност в азиатския град.
– Гран при на Сингапур е уникално събитие – коментира Естебан Гутиерес, който е карал на трасето през 2012 г. в шампионата GP2. – Пистата е трудна по отношение на това как влияе на физиката на пилота. Влажността е много висока и има по-малко кислород във въздуха. Аз съм свикнал да се състезавам при по-топли условия, особено в началото на кариерата ми, когато карах при температури от 45 градуса в Мексико, но разликата със Сингапур е влажността. Тя влияе на концентрацията и това означава, че подготовката е много важна. Няма какво да направиш, не можеш да тренираш специално за това, но обикновено аз пристигам рано, за да свикна с условията.
Съотборникът му Нико Хюлкенберг сподели, че любимата му част от пистата Марина Бей е първи и началото на втори сектор. Той също обясни, че тази надпревара е трудна за пилотите:
– Гран при на Сингапур е едно от най-трудните състезания за годината с високите температури, влажността, а надпреварата почти винаги продължава около два часа. Пистата е предизвикателство – има много завои (общо 23, б.а.). Понеже състезанието е нощно, оставаме на европейско време през целия уикенд, така че е важно да влезем в добър ритъм по отношение на съня още в началото.