Юджийн Лавърти (Aprilia Racing Team) спечели и двете състезания от първата надпревара на световния шампионат на Супербайк на пистата Истанбул парк. Това е втората двойна победа в кариерата на ирландеца след дубъла на Монца през 2011 г. С тези два успеха той си върна надеждите да се бори за титлата.
Лавърти започна добре първото състезание със своя мотор Aprilia и поведе на 13-аат обиколка, като изпревари Том Сайкс. След това десета след десета увеличаваше преднината си, а Сайкс загуби позиция и от Марко Меландри (BMW Motorrad GoldBet) три обиколки по-късно. Италианецът стартира от 3-а редица, но направи силно състезание и достигна до второто място, като дори се опита да догони Лавърти. Междувременно Силвен Жинтоли (Aprilia Racing Team) започна да преследва Сайкс, но британецът удържа на натиска. Той завърши четвърти, следван от Жинтоли. Давиде
Джулиано (Althea Racing Team Aprilia) стана 5-и, като водеше сериозна битка с Тони Елиас (Red Devils Roma Aprilia), която завърши с контакт между двамата на излизането от последния завой. Те обаче се задържаха на машините си. Подобна ситуация имаха пилотите на Pata Honda Леон Хаслам и Мишел Фабрицио, като англичанинът стана 9-и пред своя съотборник. Дуетът на Honda финишира след Жул Клузел (FIXI Crescent Suzuki) и Час Дейвис (BMW Motorrad GoldBet) – 7-и и 8-и. Технически проблеми извадиха Айртон Бадовини (Team Ducati Alstare) и Марк Атчисън (Team Pedercini Kawasaki) от състезанието.
Във второто състезание Лавърти изпревари на половината дистанция Сайкс. Това стана на 12-ата обиколка на завой 14, а след това ирландецът пресече финала с една секунда преднина. Сайкс остана втори, а след него бе Жинтоли, който нямаше възможност за атака на първото място и дори на Сайкс. Меландри стана 4-и след много силна първа част на състезанието, като трябваше да се защити от Елиас, съотборника си Дейвис и Джулиано, които финишираха съответно 5-и, 6-и и 9-и. Джулиано направи добър старт, но загуби позиции от Жул Клузел и Леон Хаслам.
Бадовини не застана на старта и така това състезание стана първото в историята на WSBK, без мотоциклет на Ducati на пистата и второто, в което италианския производител не взима точки.