Един стоп за смяна на гуми се очаква да направят пилотите в предстоящата в края на седмицата Гран при на Канада на пистата Жил Вилньов. На разположение на пилотите в Монреал ще бъдат най-меките типове гуми на Пирели – ултрасофт, суперсофт и софт.
Заради относително гладката настилка и липсата на бързи завои износването на гумите е ниско, и с оглед на голямата издръжливост на тазгодишните продукти на италианския доставчик се очаква състезателите да направят дистанцията без проблеми с един стоп.
Очакваната тактика за пилотите от топ 10 в квалификацията е потегляне с ултрасофт и смяна преди преполовяването на дистанцията със суперсофт или софт. За пилотите по-назад в решетката е възможен по-различен подход – тръгване със софт или суперсофт и след това завършване с ултрасофт.
Заради сравнително късия бокс в Канада и при евентуални по-високи температури в неделя е възможно някои пилоти да опитат стратегия с 2 стопа с използване на 2 пъти на ултрасофт и веднъж на суперсофт.
По правилник пилотите трябва да заделят един комплект ултрасофт за 3-ата част на квалификацията и по един суперосфт и софт за състезанието, като само единият от двата е задължителен за използване.
През миналата година състезанието спечели Люис Хамилтън, стартирайки с ултрасофт и след това в 24-ата обиколка постави софт, с който изкара до финала. Втори завърши Себастиан Фетел, който избра по-различна тактика с 2 стопа, използвайки ултрасофт, суперсофт и софт.
Минималното задължително налягане на предните гуми трябва да е 20 psi, а на задните 18.5 psi. Кембърът на предните гуми не може да бъде по-голям от -3.5 градуса, а на задните повече от -2.00 градуса.
Изборът на типове гуми на всеки пилот за Канада вижте на графиката вдясно: