Първият ден от уикенда в Сингапур не бе съвсем безпроблемен за екипа на Лотус. Докато Кими Райконен започна в първата свободна тренировка с пето време, то във втората се свлече на осмо, с изоставане от 1,5 сек зад водача Фетел. Неговият съотборник Ромен Грожан пък не успя да направи достатъчно обиколки на пистата, след като прекара не малка част от петъчния ден в бокса заради проблеми с управлението на колата.
Във втората част пък освен този проблем бе направена промяна и в спирачната система, заради подозрения за повреда в нея. В края пък се появи теч в хидравликата и сесията бе завършена предварително за французина. Така той записа общо 30 обиколки, докато Райконен направи с 20 повече. Между двете сесии бяха сменени и отворите за въздух към спирачната система. Въпреки всички проблеми Е21 отново бързо бе настроен за константно представяне и с двата типа гуми.
“Денят бе за нас бе съвсем рутинен”, обясни Райконен след края на тренировките. “Колата е ОК, но в бързата си обиколка с по-меките гуми попаднах в трафик и това обяснява постигнатия резултат. Има още области, в които можем да търсим подобрение и да сме по-бързи. Времената от петъчния ден не са показателни и ще трябва да изчакаме утрешния ден, за да получим по-пълна картина.”
Грожан разбираемо не бе толкова спокоен след края на първия ден.
“Имахме доста проблеми по колата днес. В крайна сметка това означаваше, че не успях да направя достатъчно обиколки. Ситуацията не бе идеална, но разполагаме с доста добра основа за развитие. Надявам се да се справим със затрудненията и да направим добра квалификацията, защото тук стартовата позиция е доста важна.
Износването на гумите бе по-добро от очакваното, дори супер меките гуми показаха добро поведение. Трябва да съберем още данни и да направим внимателен анализ преди края на седмицата.”