Последната част от шампионата на Формула 1 е изключително изтощителна чисто физически, тъй като в рамките на осем седмици ще се проведат шест надпревари, заяви шефът на Макларън Мартин Уитмарш.
В тези състезания отборът от Уокинг ще се опита да се закрепи на петата позиция в шампионата при екипите. Тимът е пети със 76 точки – на 14 пред Форс Индия.
– След 13 (проведени) надпревари и перспективата за още доста седмици на път, на хиляди километри от дома, е особено важно да останем във форма, фокусирани и отдадени на работата си, за да не ни се стовари неизбежната умора, идваща след една толкова дълга година. За Макларън намерението в тези последни стартове е да укрепи позицията си в конструкторския шампионат. За съжаление подобрение на мястото ни изглежда невъзможно, но е важно да постигаме класирания в топ 10 и с двамата ни пилоти, за да увеличим разликата спрямо най-близките си съперници. Успяхме да се справим в Сингапур и се надяваме на подобно представяне и в останалите състезания до края на сезона – допълни Уитмарш.
Дженсън Бътън отбеляза, че пистата Йонгам в Корея (където е следващият старт от първенството) никога не е била особено благосклонна към него. Той определи състезанието си там през 2010 г. като трудно, това от 2011-та – като средно, а миналия сезон дори не кара цяла обиколка, след като бе ударен в третия завой след старта и отпадна.
– Това лесно може да те накара да увесиш нос, но всъщност за мен важи обратното: ще пътувам за Корея другата седмица по-решен от обичайното да обърна тази тенденция, да извлека абсолютния максимум от колата и да постигна добър резултат. Смятам, че направихме добър уикенд в Сингапур, където и реалистично не можехме да очакваме повече. Сега започва първата от три двойки поредни стартове, с които сезонът приключва. Според мен е много важно да подсилим позицията си в шампионата, така че спечелването на точки в Корея и Япония ще е важно – каза още английският пилот.
Серхио Перес обясни от своя страна, че пистата Йонгам е интересна – с две отличителни части. Първата половина се състои от няколко зони със сериозно спиране и три много дълги прави. Втората част пък е със смесица от високо- и средноскоростни завои.
– Конфигурацията е технична и възнаграждава повече прецизността, отколкото смелостта. Затова най-голямото предизвикателство е да напаснеш максимално колата. Ако се получи, е особено удовлетворяващо, тъй като се печели много време с един добре балансиран болид. Целта е още автомобилът да върви както трябва в основните зони за изпреварване – първи и трети завои, като това води до известни компромиси при реглажите – добави Перес.