Директорът операции на пистата на Лотус Алан Перман за характеристиките на трасето в Корея и очакванията за представянето на тима от Енстън.
– Какви са основните характеристики на пистата в Корея?
– Има хубава, дълга права за използване на DRS-а, което означава че има сериозен шанс да видим изпреварвания там по време на състезанието. Трасето е микс от различни секции, но заедно създават плавна конфигурация. В първата част има прави, последвани от няколко интересни завоя (отделни криви са високоскоростни), а последната се преминава с постоянно спиране и тръгване, като мантинелите са доста близо. Броят на високо- и средноскоростни завои означава, че е необходимо достатъчно ниво на аеропритискане, а това би трябвало да е добре за нас.
– Колко трудно е да се постигнат оптимални настройки?
– Смесените характеристики на трасето означават, че е необходимо да се направят някои компромиси. Факт е също така, че пистата не се използва особено много извън Гран при уикенда и заради това може да се очаква значителна еволюция в състоянието й. Времето също може да е предизвикателство – възможни са доста екстремни промени в температурите. Всички тези фактори дават на инженерите доста неизвестни, с които да работят при търсенето на оптимални настройки. Като цяло обаче трасето не поставя ударение върху един отделен аспект на автомобила. Необходим е цялостно добър пакет – достатъчно висока скорост на правите, повратливост при смяна на посоката, стабилно поведение в нискоростните участъци.
– Управлението на гумите още веднъж бе сред силните страни на Е21 по време на надпреварата в Сингапур. Ще имат ли те такова влияние и в Корея?
– Тези писти са доста различни, но една от общите им характеристики е, че и на двете разполагаме със суперсофт и медиум смеси. Това почти сигурно означава, че ще видим отборите със суперсофт в квалификацията. В петък обаче ще се установи коя ще е предпочитаната гума за неделя, както и какво е състезателното темпо на двата типа. Свършената през първия ден в Сингапур работа ни даде увереност в решението да направим спирания в бокса при излизането на колата за сигурност и да направим много дълга финална серия с медиум. Надяваме се да имаме предимство в това отношение и в Корея.
– Ромейн Грожан имаше някои проблеми с болида в Сингапур. Има ли причини за притеснение за предстоящия уикенд?
– В петък имаше грижи с управлението, но това бе изолиран случай, свързан с настройките. След това се появиха неприятностите със спирачките и хидравликата. Подобни неща са нормални в петък и по принцип не се повтарят. Що се отнася до проблема с двигателя му в надпреварата, то Рено Спорт изследват внимателно какво се случи и не очакваме повторение в идващите стартове.
– Кими Райконен, Грожан и Е21 бяха на страхотно ниво в последното състезание. Доколко е в състояние Лотус да продължи в същия дух през оставащите шест старта?
– И двамата ни пилоти ни накараха да се гордеем в Сингапур. Ромейн бе фантастичен и в квалификацията, и в състезанието, въпреки ограниченото си време на писта преди това. Кими превъзмогна болките в гърба и записа впечатляващ подиум. Повечето отбори – също като нас – прехвърлиха вече вниманието си към проектите за 2014 г., така че не очакваме драматични промени в представянето на отделните тимове отсега до края на сезона. Това означава доста сериозна битка с Ферари и Мерцедес, а ако нашите момчета продължат на същото ниво – в комбинация с потенциала на колата на предстоящите писти – би трябвало да направим чудесен финал на състезателната година.