Фолксваген приключи уикенда на рали Франция по възможно най-добрия начин – с победа на Себастиен Ожие (след спечелването на титлата при пилотите за сезон 2013 г. малко по-рано) и трето място на Яри-Мати Латвала.
Много неща се случиха за първи път през тези няколко дни. Ожие е първият WRC шампион след деветгодишното господство на Себастиен Льоб. Освен това за първи път в историята на световния шампионат екипаж печели короната при първия си опит – в дебютния сезон на отбор. Постижението бе толкова значимо, че лично президентът на ФИА Жан Тод прескочи да поздрави Ожие и навигатора му Жулиен Инграсиа, както и Фолксваген за успеха.
– Рали Франция бе огромен успех. От една страна за ралито като цяло и от друга – за Фолксваген. Едва ли можеше да има повече вълнение, отколкото през последните четири дни. Четирима пилоти имаха шанс за победа в неделя сутринта, но в крайна сметка новите световни шампиони Ожие и Инграсиа бяха на върха. Яри-Мати Латвала и Мика Антила спечелиха ценни точки за шампионата при конструкторите и тимът има шанс да вземе и тази корона в Испания. Като спортен шеф на Фолксваген човек едва ли може да иска повече – коментира Йост Капито.
Ожие малко трудно влезе в ритъм, след като взе титлата още в четвъртък след пауърстейджа. Постепенно обаче навакса изоставането си и се пребори за победата.
– Това определено е най-изумителният рали уикенд в кариерата ми: първа титла и победа в домашното състезание – абсолютно фантастично! Съчувствам на Льоб, но и той се бореше за победа, а подобни неща (като катастрофата му) се случват в толкова сложни условия). Можеше да стане с всеки. Неделята бе върхът на сезона ни и съм изключително щастлив. Бих искал да благодаря на момчетата си – свършихме страхотна работа тази година. Безкрайно съм горд от постижението ни – заяви Себастиен.
Латвала определи своето представяне като най-постоянното от доста време насам. Финландецът призна, че грешките от Финландия, Германия и Австралия му тежаха и изпитваше сериозно напрежение заради тях.
– Много съм доволен от третото място. Направихме безгрешно каране, бяхме бързи и постоянни. Това ми дава голяма увереност за идващите ралита. Постигнахме целта си да вземем важни точки за конструкторския шампионат и титлата е на една ръка разстояние. Лошото представяне в последните три надпревари ми тежеше и съм щастлив, че приключи. Жалко, че Льоб се обърна в последното си рали – заяви Яри-Мати.
За Андреас Микелсен Франция бе първото състезание на асфалт с Поло R WRC, след като изобщо не успя да стартира в Германия. Норвежецът очакваше малко повече от седмо място, но призна, че има още работа, за да изглади стила си на управление.
– Научих наистина полезни неща, особено по отношение настройките на колата. Трябва да сме търпеливи. В крайна сметка идеята беше да натрупаме колкото се може повече опит в такива трудни условия – каза Андреас.