Гумите на Пирели отново са в центъра на събитията и на пистата Сузука. Именно в грижа за тях пилотите на Мерцедес използваха различен баланс на своите коли, като целта е доброто представяне не в квалификацията, а в състезанието.
Люис Хамилтън избра по-агресивен подход и той му донесе третото място в квалификацията и по-висока максимална скорост. При Нико Розберг пък именно тази максимална скорост бе жертвана за сметка на по-доброто сцепление в завоите.
„Нашите пилоти стартираха в квалификацията с различни настройки“, заяви Рос Браун в края на съботния ден. Той потвърди, че пистата Сузука е изключително взискателна към гумите. Кой от двата подхода на неговите състезатели обаче ще е по-успешен може да се види само в състезанието.
„Нико бе по-бърз в дългите серии от обиколки и изглежда има по-добър баланс. Аз пък избрах по-агресивен вариант“, обясни от своя страна и Люис Хамилтън. „Той вероятно е по-натоварващ за гумите, но може и да не е. Ще видим в състезанието. Мисля, че и двамата се намираме в добра изходна позиция.“
„Аз се концентрирах върху подготовката на колата за състезанието“, призна и Розберг. Той обаче не бе съвсем доволен от представянето си в квалификацията, след като се класира едва шести, докато Хамилтън зае шестото място. „Разбира се щях да се радвам да съм поне с две позиции по-напред. Не очаквах да се класирам едва шести. Това е дразнещо, но разликите са доста малки.
Като цяло обиколката ми бе добра. Продължавам да смятам, че в неделя ще успеем да се придвижим напред и да се представим добре в състезанието, но със сигурност ще бъде трудно. Искам да постигнем добър резултат и това ще е така във всяко състезание до края на сезона. Надявам се на още победи и още подиуми.“
„В състезанието ще е важно да победим Ферари и Лотус“, казва от своя страна Хамилтън. „В последните състезания те спечелиха доста точки. Трябва да ги задържим зад нас. Ред Бул са в различна лига, но винаги караме, за да побеждаваме. Винаги. Ако колите им влязат в първия завой на първа и втора позиция обаче нещата ще са решени.“
„Концентрираме се по-скоро върху екипите на Ферари и Лотус, отколкото върху Ред Бул“, признава и Рос Браун. „Това обаче не означава, че не се стремим към победа. По-скоро значи, че си поставяме реалистични цели. Може би нямахме най-добрия баланс за квалификацията, но се надяваме да сме в по-добри позиции в състезанието.“