Фернандо Алонсо заяви още в петък, че на Ферари им предстои тежък уикенд и днес думите му се потвърдиха – поне за него – в квалификацията за Гран при на Абу Даби. Испанецът остана 11-ти, докато съотборникът му Фелипе Маса се класира в Q3 и даде осмо време.
– Квалификацията бе толкова трудна, колкото и останалата част от уикенда, въпреки че в някои надпревари старт от 11-то място с нови гуми може да помогне. Да се надяваме случаят тук да е такъв – коментира Алонсо. – Без съмнение е по-добре да се класираш в Q3, но за съжаление аз не направих много чиста обиколка и не ми стигнаха няколко десети. На тази писта имаме малко повече проблеми от обичайните, но като цяло представянето ни в неделя е по-добро. Затова и сега подходът ни към състезанието е положителен. Добрият старт е задължителен, трябва да останем концентрирани и да направим перфектна надпревара, ако искаме да запишем точки по пътя към целта си – второто място в конструкторския шампионат. Видяхме, че в жегата софт работят по-добре от медим, така че логиката е да започнем с меките гуми, докато още е светло и да преминем към по-твърдите на смрачаване – добави той.
Маса бе доволен от квалификацията си, тъй като за него нещата се получиха по-добре, отколкото бе очаквал. Той се притесняваше, че няма да стигне изобщо до Q3 след показаната скорост в последната свободна тренировка, но падането на температурите след залез му помогна да извлече максимума от F138.
– Сторих всичко по силите си. В последния завой имаше известна нестабилност на задната част – без нея можех да се справя още по-добре. Пистата не пасва на колата ни, но пък състезанието е вечерта – каза още бразилецът.
Техническият шеф на Скудерията Пат Фрай заяви от своя страна, че резултатите от квалификацията демонстрират йерархията между отборите и продължи:
– Постарахме се да подобрим баланса и на двете коли, но продължихме да страдаме от липса на сцепление – особено в третия сектор, където съперниците ни дърпат напред. В първите две секции нямаме особени затруднения и поддържаме темпото, но накрая разликата се увеличава. Успяхме да накараме гумите да работят по-добре след падането на температурите, тоест колата стана по-стабилна, но дори това не бе достатъчно пилотите ни да запишат по-добри позиции.