Себастиан Фетел спечели седма поредна победа във Формула 1 на пистата Яс Марина край Абу Даби, като сякаш се състезаваше в свое собствено състезание, а всички останали бяха в друго. Втори завърши съотборникът му Марк Уебър, а трети е Нико Розберг с Мерцедес. В битката по-назад, която бе наистина интересна, но за позициите извън подиума, се наредиха Ромейн Грожан с Лотус (който направи поредното си отлично състезание и Фернандо Алонсо (Ферари). Позицията на испанеца обаче още не е сигурна, защото атаката му при изпреварването на Жан-Ерик Верн ще се разследва по-късно тази вечер. При всички случаи точно битките на Алонсо, както и на съотборника му Фелипе Маса, Люис Хамилтън (Мерцедес) и Пол ди Реста (Форс Индия) направиха състезанието напрегнато, защото напред всичко бе ясно.
Състезанието започна точно в 17 часа местно време при 32 градуса температура на въздуха и 35 на асфалта, които до финала се стопиха до 31 и това направи решението на Алонсо и Ферари да завършат състезанието с меки гуми много добра стратегия. За разлика от Индия този път нямаше избор на твърди гуми – медиум – при никой от лидерите на колоната още във вчерашната квалификация. На път за грида Хамилтън обаче се оплака от странни вибрации в задната част и механиците смениха задните спирачни дискове на самата стартова решетка. Люис им благодари още преди да потегли, а предното му крило бе повдигнато с 2 градуса.
Последен на грида застана Кими Райконен, който бе дисквалифициран снощи след квалификацията заради недопустимо огъване на пода. Той тръгваше с твърди гуми заедно с още трима пилот в средата на коланата, най-напред от които бе Дженсън Бътън – на 12-та позиция. Кими обаче изкара състезанието само до втория завой и след като се удари с Гийдо ван дер Гарде, спря край пистата. Малко по-късно си обу джапанките и се качи на джипа си, напускайки пистата, докато другите започваха същинската битка на пистата.
В челото на колоната Уебър не ускори добре и Фетел го изпревари още на старта, а лошият старт на австралиеца позволи и на Нико Розберг да го изпревари. Хамилтън също не тръгна добре и пред него в първия завой бяха Грожан и Нико Хюлкенберг със Заубер, когото Люис все пак изпревари в първата обиколка. Зад тях се подредиха пилотите на Ферари Маса и Алонсо. Фелипе се бори с Хюлкенберг в началото и излезе от пистата, за което пилотите специално бяха предупредени, но комисарите прецениха, че не е взел предимство.
В традиционния си стил Фетел се откъсна с 3,2 сек пред Розберг за 3 обиколки! До 7-ата авансът му бе вече 6,4 сек, като Гийом Роклен му каза да поддържа темпото, което е добро.
Хамилтън пръв спря в бокса от пилотите в челото още в 7-ия тур. Тур след него гуми смениха Уебър и Грожан. И тримата сложиха по-твърдата смес за уикенда – медиум. Те излязоха зад Естебан Гутиерес, който бе един от пилотите тръгнали с медиум, но Марк и Ромейн бързо го изпревариха. Хюлкенберг също мина през бокса и така Маса и Алонсо станаха втори и трети до 10-ата обиколка, след като и Нико смени гуми.
Марк Уебър бе помолен да прехвърли спирачно усилие напред, а той попита какво не е наред с KERS системата. Дистанцията до Грожан все пак бе добра – 2,9 сек, като двамата бяха осми и девети, а напред без смяна вървяха Фетел, Маса, Алонсо.
Фетел направи почти два пъти повече обиколки със софт от съотборника си, а това се получи и при Ферари! Авансът на Себ обаче бе над 25 секунди и след смяната си пак бе лидер с 6,6 сек пред Маса. В 17-ата от общо 55 обиколки Алонсо спря за смяна на гуми, след като предните вече напълно загубиха качества, а Фелипе бе попитан как е при него положението и той остана на пистата още два тура до 19-ия. Двамата естествено се върнаха в средата на колоната, като Маса бе осми пред Хюлкенберг, а Алонсо – 12-ти, зад Перес, когото изпревари след няколко тура.
С твърдите си гуми Ди Реста бе стигнал второ място, а зад него бяха Розберг и Уебър. Като Марк изпревари Нико в 20-ата обиколка и стана втори, когато и Пол спря в бокса в средата на състезанието. В това време Фетел бе лидер пред Уебър с 27,9 сек! Трети бе Розберг пред Грожан и Сутил, който още не бе спирал в бокса. Следваха Хамилтън и Маса, Хюлкенберг и Алонсо. Температурата на асфалта се понижи до 33 градуса. В 25-ата обиколка Хамилтън мина най-после Сутил, но германецът контраатакува. Маса също се възползва от ситуацията и изпревари Люис, който бе поискал пак понижаване на ъгъла на атака на предното крило при смяната си на гуми. С далеч по-новите си гуми бразилецът изпревари и Адриан в следващия тур, а Алонсо пък задмина Хюлкенберг и се залепи зад Хамилтън, който продължаваше да се мъчи зад бившия си приятел Сутил, а преди това трябваше да охлади колата.
В 28-ата обиколка Хюлкенберг и Перес поставиха началото на вторите смени, а Алонсо изпревари Сутил. При излизането си от бокса Нико едва не удари Серхио и комисарите го наказаха с минаване през пита, което го извади от битката.
В 29-ата обиколка очаквано Хамилтън спря за втора смяна, след като вече нямаше никакво сцепление. В челото Фетел продължаваше да лети пред Уебър и за 33 тура имаше 32,5 сек аванс! Нико бе трети на 3,7 сек зад Марк, на още 2,7 сек бе Грожан, а зад него на 20,8 бе Маса, на още 1 вървеше Алонсо, а след него – Ди Реста.
В 33-ата обиколка Уебър спря за втората си смяна, както и Розберг, а Грожан стана втори, като пилотите на Ред Бул и Мерцедес все така запазиха обаче позиции пред колегите си от Ферари, които пък вече бяха на метри един зад друг. Грожан също спря за смяна на гуми и излезе точно пред двете коли на Ферари, като Алонсо се опита да използва ситуацията да изпревари Маса на фибата.
Следваха смените и при Ферари и Фелипе спря пръв в 38-ата обиколка. Механиците се забавиха със смяната на предна лява гума. Фетел също мина през бокса и си излезе начела с 32,2 сек преднина пред Уебър, а трети си бе Нико на 4,1 сек. Следваше Грожан, Алонсо с един стоп, Ди Реста, Верн, Хамилтън и Маса. Люис атакува Верн и блокира лошо предна лява гума, което му струва скъпо, защото Маса бе вече много близо.
В 44-ата обиколка Хамилтън мина Верн, който също опитваше стратегия с един стоп и Маса атакува французина. В това време Алонсо спря в бокса за втори път излетя от там на метри пред Верн в люта битка, като мина извън пистата и комисарите започнаха разследване! След обиколка и Маса вече бе пред Жан-Ерик, но напред бе Алонсо, който бе сложил меки гуми и преследваше Хамилтън и намиращия се пред него Ди Реста. 4 обиколки преди края Фернандо изпревари англичанина, а след обиколка и пилота на Форс Индия, като така стигна до пето място. В това време комисарите обявиха, че ще решат ситуацията с Верн след финала на състезанието. Без никакво напрежение Фетел записа най-бързата обиколка, но Алонсо я подобри на чиста писта пред себе си с меки гуми.
Въпреки наказанието от Индия Фетел направи няколко доната на пистата за радост на публиката, която бе изпълнила трибуните до последното място.