Хонда Рейсинг Корпорейшън (HRC) представи във Валенсия мотора Хонда RCV1000R, който ще бъде използван от 2014 г. в така наречения отворен клас в шампионата на МотоGP.
Машините за категорията са с хардуеър и софтуер на Манети Марели, 2,4-литров резервоар и за тях ще е разрешено използването на 12 двигателя на сезон. Целта на този и другите мотоциклети от същия тип е да бъдат достъпен вариант за желаещите да се състезават в най-високата категория на спорта.
Първият тест на RCV1000R ще е веднага след последния старт в тазгодишното първенство на МотоGP, който ще се проведе в неделя на пистата Рикардо Тормо до Валенсия. На представянето на мотора присъства изпълнителният вицепрезидент на HRC Шухей Накамото, както и лидерът на проекта за мотора Томонори Сато.
RCV1000R е базиран на настоящия прототипен RC213V, както и двигателят – V4 под 90 градуса, 175 kW (235 к.с.) и 16 000 об/мин. Машината е с окачване Олинс и спирачки Нисин. Смята се, че цената е 1,2 милиона евро, но като се вземе предвид подобрението за 2015-та стойността за две години за използването мотоциклета на Хонда пада на 800 000 евро на сезон.
Засега четирима пилоти ще карат Хонда RCV1000R догодина – Ники Хейдън и съотборникът му в Аспар (който все още не е обявен), Скот Рединг (Хонда Грезини Тийм) и Карел Абрахам (Кардион АВ Тийм).
RCV1000R вече бе тестван от двукратния световен шампион Кейси Стоунър, който още след първото си качване сподели, че машината може да е много конкурентоспособна. По време на презентацията бе разкрито, че австралиецът е бил само с 0,3 сек по-бавен с RCV1000R от заводския мотор. Разликата, когато production версията е била с меки гуми (разрешени за отворения клас), е била още по-малка – само 0,17 сек.
Два мотоциклета ще са налични за теста, започващ следващия понеделник на Рикардо Тормо.