Отборите от световния рали шампионат се обединиха около ново предложение относно формата на надпреварите в шампионата.
Промоутърът на сериите и екипите имаха различия относно първоначалния план за това. Според него колите трябваше да стартират през първия и втория ден на състезанията според моментното подреждане в шампионата, а в последния – да потеглят в обратен ред.
Тимовете – Фолксваген, Ситроен и М-Спорт – от своя страна изготвиха собствено предложение, като освен това го съгласуваха и получиха одобрението на Хюндай, които се връщат във WRC догодина.
– Имахме много добра среща. Всички отбори постигнаха съгласие с плана – заяви шефът на М-Спорт Малкълм Уилсън.
Колегата му от Фолксваген Йост Капито обясни, че производителите са се въздържали и не са гласували по време на срещата на WRC комисията миналия месец, тъй като не са имали достатъчно информация.
– След това направихме предложение, което бе прието положително. Очакваме наистина ползотворни дискусии и добро решение за догодина, като се надяваме то да изключва прилагането на някакъв тип тактика. Просто на срещата много точки бяха неясни, тъй като промоутърът нямаше представители там. Затова и не останахме – просто не знаехме какво искат да гласуваме. В един момент впечатлението бе, че само Фолксваген се чувстват по такъв начин, но всъщност са производителите като цяло – всички не гласувахме. Сега се чувствам значително по-уверен след нашата среща – допълни Капито.
Уилсън, Капито и началникът на Ситроен Ив Матон отказаха да разкрият в какво се състои тяхното предложение. Уилсън бе категоричен, че не е редно да се разкриват подробности преди промоутърът изобщо да е имал време да обмисли нещата.