Себастиен Ожие води в рали Уелс след първите три отсечки от надпреварата. Пилотът на Фолксваген е с аванс от 3,2 сек пред Тиери Нювил, след като спечели два етапа, а белгийският му съперник от М-Спорт бе най-бърз в последния.
Световният шампион избра да тръгва втори по трасето след съотборника си Яри-Мати Латвала. Редът след тях бе Нювил, Евгени Новиков, Мадс Остберг, Мико Хирвонен, Роберт Кубица, Дани Сордо, Андреас Микелсен, Мартин Прокоп, Михал Соловов.
– Това бе страхотен старт на надпреварата за нас. Не ми отне много време да намеря ритъма си след квалификацията. Каквото и да се случи, мога да съм наистина спокоен. Това рали не е сред любимите ми – лесно е да сбъркаш и да катастрофираш. Заради това трябва да се настроиш, че нищо не е приключило чак до последната отсечка. Идващите дни определено ще са истинско предизвикателство – особено събота и неделя, когато ще караме без сервиз – коментира Ожие.
Нювил сподели, че вечерта е била трудна за него, но все пак бе доволен от темпото, което установи. Белгиецът трябваше да внимава във всяка крива, тъй като трасето бе особено хлъзгаво:
– Във втората отсечка имаше момент, когато ударихме колата отдолу. След това имахме известни грижи със скоростния лост, но автомобилът е много силен! За помислих, че всичко свърши, но продължихме и дори бяхме най-бързи в третия етап.
Латвала смело реши да преминава пръв скоростните дистанции и в края на началните изпитания заемаше трета позиция – на 5,2 сек зад Ожие. Финландецът смяташе, че е избрал правилна стартова позиция, тъй като вървеше с темпото на съотборника си и това на Нювил. Той малко по-трудно намери ритъм в етапите, където секциите с добро сцепление се сменяха с хлъзгави участъци.
Мико Хирвонен (Ситроен) заема четвъртото място в генералното класиране, като той е на 11 секунди зад Латвала. В подреждането следват Остберг, Микелсен, Кубица, Новиков, Елфин Еванс, Прокоп и т.н.