Привличането на 21-годишният Кевин Магнусен в Макларън за 2014 г. е риск, мисли пилотът на тима Дженсън Бътън.
Англичанинът направи своя дебют в Гран при през 2000 г., когато бе само с 1 година по-млад от Магнусен – на 20 – с отбора на Уилямс. Преди това той се състезава само 2 години в серии с едноместни болиди (британските Формула Форд и Формула 3, където завършва съответно първи през 1998 г. и трети през 1999 г.), но представянето му е на достатъчно високо ниво, за да го наемат като титулярен пилот в Уилямс. Самият той призна наскоро, че не е бил готов за Формула 1 по време на дебюта си и в момента, в който се е оказал в не достатъчно конкурентоспособна кола, не е могъл да я настрои. След няколко тежки сезона в Хонда обаче Бътън стигна до световната титла в F1 през 2009 г. с Браун Гран при, а в момента е най-опитният пилот на стартовата решетка.
– Това (положението на Магнусен, б.а.) е една от ситуациите, които могат или да повлияят благоприятно на кариерата ти, или да сложат край на нея много рано, ако не потръгне добре. Огромен риск е да отидеш в отбор, който трябва да се бори за титлата. Но ако един пилот е готов да поеме този риск, той има силна увереност в себе си и своите възможности. Може да се развие или добре, или зле (за него), но се надявам да е позитивно – каза Дженсън.
Магнусен кара болид от Формула 1 на миналогодишните тестове за млади пилоти в Абу Даби, където показа силно темпо. Тази година той участва и на изпитанията на Силвърстоун, като впечатление направиха точната обратна информация, която пилотът предостави на инженерите от Макларън, и постоянните му обиколки. Бътън коментира, че въпреки че липсата на опит на Магнусен в F1 може да е недостатък за него през сезон 2014 с въвеждането на новите 1,6-литрови V6 турбомотори, именно точната информацията, която предоставя, ще е от ключово значение:
– Видяхме скоростта му в други серии и мисля, че отборът бе впечатлен от нея на тестовете. По-важното за мен е обратната информация, но чух че е била много добра на тестовете. Това е добре, защото мога да вярвам на предоставената от него информация. През цялата година повтарях, че е важно да имаш опитен съотборник, особено с новите правила, а на Кевин това му липсва. Един опитен пилот знае какво може да направи, за да настрои и развие колата. В другите серии не променяш толкова неща по автомобила. Може да направиш промени по настройките, но по отношение на управлението не разполагаш с електрониката на болидите от Формула 1. Кевин поне е бил на много състезания (от F1) през тази година и знае как работим, така че що се отнася до това дали е готов, мисля, че ще е за първото състезание. Чиста му скорост е много добра, както и обратната му информация, което ще е много важно за началото на следващата година.