Себастиен Ожие увеличи аванса си в челото на рали Уелс и вече е на 13,5 секунди пред съотборника си във Фолксваген Яри-Мати Латвала. Тиери Нювил (М-Спорт, Форд Фиеста RS WRC) изостана и на почти 22 сек зад финландеца.
Ожие спечели само една от трите отсечки до обяд, но се измъкна без проблеми за разлика от част от съперниците си.
– Всичко върви добре, макар към края да нямах времената от контролите и установих погрешен ритъм на движение. Не е хубаво да загубя пет секунди спрямо Яри-Мати, но няма повод за притеснение – коментира Ожие преди сервиза.
Латвала започна предпазливо деня, след това си позволи да натисне повече. Обясни, че в началото му е било по-трудно, тъй като трасето било твърде хлъзгаво. Омекоти малко настройките на своето Поло R WRC и накрая се смееше, че може би просто днес се е събудил по-късно от обичайното.
За разлика от него Нювил не се чувстваше никак удобно в своя Форд:
– Не знам защо, но колелата превъртат прекалено много. Задържам се някак си на пътя, но не вървя напред. Пързаля се. Постепенно намалих и започнах пак да уча пътищата, тъй като всичките са нови за мен.
Първата половина от деня се оказа истински кошмар за Ситроен. Най-добре от френския тим се движеше Дани Сордо, но той тръгна с петминутно наказание и е твърде назад в колоната. Първо Роберт Кубица катастрофира в четвъртата за ралито отсечка. Той излетя на 27-ия километър след старта и се претърколи. Екипът потвърди, че и двамата с навигатора му Микеле Ферара са невредими. В шестия етап пък Сордо бе принуден да намали рязко, след като се натъкна на другия си съотборник Мико Хирвонен: финландецът също бе преобърнал своя DS3 WRC и колата се бе озовала по средата на пътя. Мико вървеше четвърти в класирането преди инцидента.
При това положение пети в подреждането е Мадс Остберг, следван от Евгени Новиков, Андреас Микелсен, Мартин Прокоп, Елфин Еванс, Яри Кетомаа и Марк Хигинс.