Себастиен Ожие води с 20,1 секунди пред съотборника си във Фолксваген Яри-Мати Латвала в последния кръг от тазгодишния световен рали шампионат в Уелс. Французинът стабилно поддържа аванса си и го увеличава, като спечели четири от шестте отсечки в петък.
Световният шампион бе най-бърз и в трите следобедни изпитания. Единствено Латвала успяваше да поддържа темпото му – Тиери Нювил (М-Спорт, Форд Фиеста RS WRC) все още е трети, но вече на над минута от Ожие.
– Следобед отсечките бяха по-хлъзгави, отколкото сутринта и беше трудно да се задържиш на състезателната линия. Но това е типично за ралито, няма никакво съмнение. Лесно можеш да сбъркаш и да изхвърчиш от трасето – твърде често ми се е случвало в миналото. В Михерин особено сцеплението се променяше непрекъснато. Поради тази причина не рискувахме постоянно. Дори аз бях изненадан от времената си сутринта, но за щастие изненадата бе приятна – коментира Себастиен.
Латвала също заяви, че е било трудно да прецени условията на пътя и какво е сцеплението:
– Като първа кола на пътя нямахме никакви следи от спиране за ориентир. Затова ми бе толкова трудно да постигна добър ритъм от самото начало. Губех време на места, но се надявам утре да имам възможност да вдигна скоростта.
Нювил бързо се отказа да гони двете Поло R WRC и се постара да установи равномерно темпо при толкова сложните условия. Белгиецът е съсредоточен върху задачата да запази второто си място в генералното класиране.
– Решихме да не поемаме големи рискове и се фокусирахме само върху това да останем на позицията си. Чувстваме се чудесно в колата си и вървим силно, така че денят никак не бе лош – заяви Тиери.
По-сериозна ще е битката за местата от четвърто до шесто. След петъчния ден те са заети от Мадс Остберг, Евгени Новиков и Андреас Микелсен, като разликата между съекипниците в М-Спорт е 3,7 сек, а пилотът с третия Фолксваген е само на 1,1 сек от руснака.
Топ 10 допълват Мартин Прокоп, Елфин Еванс, Дани Сордо (който се измъкна напред след петминутното наказание, с което потегли в началото) и Марк Хигинс.