Пилотите на Ред Бул Себастиан Фетел и Марк Уебър бяха най-бързи и в последната свободна сесия преди Гран при на САЩ. Трето време даде Люис Хамилтън (Мерцедес).
Тренировката започна нормално, като нямаше и следа от вчерашната мъгла. Температурата на въздуха и трасето бе 20 градуса. Шансът за дъжд по време на сесията бе само 10%.
Шарл Пик получи наказание преместване пет места назад на стартовата решетка заради смяна на скоростната кутия. За Хейки Ковалайнен пък сесията бе важна, за да провери дали промените по седалката му са подобрили комфорта в колата. Това бе единственият по-сериозен проблем на финландеца в първия ден за подготовка.
Повечето пилоти се прибраха в боксовете след началните обиколки, но първото време бе факт по-малко от десет минути след началото – 1:40.098 мин на Даниел Рикиардо (Торо Росо). Австралиецът скоро го подобри до 1:39.130 преди Адриан Сутил да оглави класирането с 1:38.559. Инструкцията към Нико Розберг пък бе да загрее гумите си, тъй като температурата на асфалта бе малко ниска – тренировката започна в 9 часа местно време, два часа по-рано от обичайния си час – 11 за повечето състезателни уикенди. Съотборникът му Люис Хамилтън изкоментира, че също като вчера колата му едва се движи, когато тренира старт. Експертът на ВВС и бивш технически директор на екипи в F1 Гари Андерсън направи интересен коментар във връзка с липсата на темпо при английския пилот на Мерцедес напоследък:
– Понякога (в миналото) казвахме на състезателите нужното, за да помогнем на увереността им. Първото обяснение бе за счупен амортисьор, а другото – наличие на пукнатини в шасито.
Фернандо Алонсо съобщи, че по неговото Ферари F138 има някои промени в сравнение с вчера „в търсене на тези десети от секундата, които вчера ни липсваха”. Испанецът няма проблеми с гърба си след силния удар в бордюр в Аб уДаби, но колата не е достатъчно бърза. От екипа обясниха, че най-големият им проблем е с гумите.
Двадесетина минути след старта на тренировката начело в класирането вече имаше Ред Бул – Марк Уебър с време 1:38.158. Той изостана с малко над десета от съотборника си в петъчните сесии, но смяташе, че Себастиан Фетел не е използвал на максимум гумите си и съответно е по-бърз, отколкото времето му вчера подсказваше. Това доведе до предположения, че може би предстои още една надпревара, в която четирикратният световен шампион ще е недостижим и че ще спечели осма поредна победа този сезон. Самият Фетел още с първото си излизане оглави подреждането (1:37.684 и1:37.433 след това). Всички все още бяха с твърдите гуми за уикенда (хард).
Механиците на Уебър правеха промени по предното окачване, тъй като австралиецът не бе доволен от поведението на своя RB9. Той също така бе с различни настройки на задното крило, като това едва ли ще е проблем на пистата до Остин, където износването на гумите е много ниско. В Макларън МР4-28 на Дженсън Бътън пък направиха промени по реглажите на задното окачване.
Четвърт час преди края на тренировката всички се прибраха в боксовете си. Температурата на пистата се бе качила до 23 градуса и се очакваха опити с гумите медиум във финалните десетина минути. Това се и случи, като първо Жул Бианки и Макларън сложиха по-меката смес, последвани скоро и от останалите екипи. Единствено Ред Бул останаха в пита по-дълго, но и те излязоха в последните пет минути.
Хюлкенберг излезе пръв в края на сесията, но Фетел и Уебър го задминаха в оставащите минути. Двамата пилоти на Ред Бул бяха единствените, които слязоха под 1:37 мин на обиколка. Хамилтън излезе трети в последния момент, следван от Хюлкенберг, Грожан, Бътън, Розберг, Серхио Перес, Валтери Ботас, Адриан Сутил и т.н.