И двата болида на Макларън финишираха в точките в предпоследния кръг от световния шампионат на Формула 1 Гран при на САЩ. Серхио Перес бе седми на финала, докато съотборникът му Дженсън Бътън видя десети карирания флаг.
– Честно казано, очаквах да постигна нещо повече от седмо място днес – сподели мексиканският пилот. – В първата обиколка успях да задмина Фернандо [Алонсо] и в началото колата вървеше доста силно. Към 10-15-ти тур обаче износването на гумите повлия на темпото и имах проблеми в сравнение с пилотите около мен. Те изглеждаха се справяха по-добре от нас. По-важното обаче е, че искам да кажа голямо благодаря на мексиканските и американските си фенове. Те дойдоха да ме гледат тук и докато с цялото си сърце желаех да им дам по-добър резултат от тези, все пак е изумително да получа толкова подкрепа през един труден, но много специален уикенд.
Бътън спечели последната точка след битка във финалните обиколки с Даниел Рикиардо (Торо Росо). Той заяви, че целта му е била да свърши максимално добре работата си – нищо, че се бореше за десето място.
– Точно като в последните няколко старта, се ударих с друга кола в първата обиколка. При инцидента се счупи лявата страница на предното ми крило. Не беше толкова зле, колкото в Абу Даби, но въпреки това дестабилизира предницата. Обмислихме варианта да сменим носа при спирането в бокса, но вместо това механиците промениха настройката и оправиха баланса. Пак не беше идеален, тъй като загубата на аеропритискане в предната част влияе и на останалата част от болида, на целия въздушен поток. Все пак състезанието бе удоволствие. Първите 30 тура бяха особено трудни, тъй като бях зад Фелипе [Маса], но накрая имах възможност да изпълня няколко добри маневри – обясни англичанинът.
Шефът на Макларън Мартин Уитмарш заяви, че и двамата пилоти са карали добре, но изборът на стратегия не е бил удачен.
– Решихме състезателите ни да направят ранни спирания в бокса, като и при двамата тактиката бе с по един бокс. Не спечелихме никакво предимство. Серхио финишира на позицията, от която стартира, а това подчертава колко трудни бяха изпреварванията. Дженсън бе едва 15-ти на грида заради проблемите в квалификацията, но направи отлична надпревара, умело пазейки повредената си кола. Маневрата му спрямо Рикиардо в края сложи край на един разочароващ за него уикенд, но се надявам за него да има известна утеха заради факта, че изравни постижението стария ни приятел Дейвид [Култард] за най-много стартове (246) на британски пилот. Следващия уикенд Дженсън вече ще е с 247, което е нов най-добър резултат за състезател от Острова – допълни Уитмарш.