Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ди Монтедземоло: Ферари платиха висока цена при смяната гумите

Ди Монтедземоло: Ферари платиха висока цена при смяната гумите

21
0
Лука ди Монтедземоло,Фернандо Алонсо

Президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло заяви, че отборът от Маранело е платил висока цена при смяната на гумите в средата на сезона във Формула. Той даде на Фернандо Алонсо оценка 8 от 10 за представянето на испанеца през 2013-та и го нареди до най-великите пилоти в историята на Скудерията.

Ди Монтедземоло обясни, че не обича да използва думата „извинение”, но все пак отбеляза ролята на гумите в развитието на тазгодишното първенство.

През първата половина на сезона спечелихме два старта, така че Ферари бяха по-конкурентоспособни тогава. Това е факт. А когато гумите се смениха, платихме висока цена. Не ми харесва вариантът, при който пилотът трябва да внимава, за не си съсипе гумите – коментира маркизът пред CNN.

Алонсо взе втората позиция при пилотите, но тимът имаше и други проблеми през годината. Отношенията между него и Ди Монтедземоло се обтегнаха след избухването на испанеца след Гран при на Унгария заради това, че колата му не е достатъчно добра. След това двамата се срещнаха и разбраха, а в края на настоящата състезателна година маркизът нареди Фернандо до най-великите пилоти в историята на Ферари:

Според мен той много, много добър пилот. Работил съм със състезатели като Ники Лауда, Ален Прост и Михаел Шумахер – фантастични, а Алонсо бе наистина фантастичен в надпреварите. Той разбира прекрасно кога е необходимо да натисне и кога трябва да успокои темпото, за да пази гумите. Това, от което не съм доволен за тази година обаче, е, че не успяхме да развием болида си след един много добър старт на сезона. Това ни беше проблемът.

Президентът на Ферари не скри задоволството си от факта, че техническите правила ще се променят за следващия сезон. Той от години изтъква, че смята за неправилно акцентът в спорта да пада върху аеродинамиката – философията още на създателя на компанията Енцо Ферари е, че двигателят е сърцето на автомобила:

Много съм щастлив от промяната, тъй като не харесвам Формула 1, в която аеродинамиката отговаря за 90% от представянето. Ние не конструираме самолети или сателити, ние правим коли. Двигател, скоростна кутия, окачване – те са важни за нас, тъй като опитът ни от F1 се прехвърля към другите ни коли.