Франсоа Дювал може да се окаже изненадващ кандидат за място в екипа на Ситроен за световния рали шампионат догодина. Досега за титулярните DS3 WRC се спрягаха Мико Хирвонен, Дани Сордо, Роберт Кубица, Мадс Остберг и Крис Мийк.
Дювал бе за последно титуляр във WRC през 2005 г. През 2007-ма кара в седем надпревари за Стобарт М-Спорт, а последният му старт от световния шампионат бе в Германия през 2010-та. Потенциалът му е определян от мнозина като огромен – Малкълм Уилсън например смята, че Франсоа е толкова талантлив, че може да стане многократен шампион. В същото време обаче представянето му не е постоянно и през 2005-та Ситроен го сменят в средата на сезона.
33-годишният белгиец обаче е убеден, че може да се справи с предизвикателството и е готов да разговаря с шефа на Ситроен Рейсинг за пълно завръщане догодина.
– В момента няма кой знае колко добри пилоти във WRC, а аз съм още млад – твърди Дювал. – Идеята е да карам за Ситроен. Не се виждам да карам с коли, които са по-назад в класирането. Освен това не се интересувам от еднократни участия – при такива липсва опит, не познаваш нито автомобила, нито ралито – допълни той.
Твърди се, че Матон харесва Франсоа, но му е необходимо доказателство, че пилотът е наистина мотивиран преди да обмисли кандидатурата му. Шефът на Ситроен Рейсинг смята Мийк например за изключителен състезател, но ирландецът катастрофира и в двете надпревари, в които участва този сезон с DS3 WRC (Финландия и Австралия). Вторият инцидент бе особено голямо разочарование, тъй като Крис бе получил инструкция просто да финишира и да опита да вземе точки. Матон дори не искаше да се види с него веднага след катастрофата, за да се успокои. След това каза, че ще се постарае да подходи трезво към Мийк и даде шанс на Кубица да кара DS3 WRC в Уелс. Полякът обаче също претърпя инциденти, при това два в рамките на уикенда.