Новата Шкода Октавия бе избрана за автомобил на 2014 г. у нас от автомобилните журналисти, обединени в Прес Авто Клуб България. Представители на 40 медии, занимаващи се с автомобилната тема, гласуваха по групи критерии за всеки от моделите и при автомобилите Шкода-та надделя с малко над новата Мазда и Пежо 308. Чешката кола спечели 137 точки срещу 115,5 за японската и 109,5 за френския лъв. В петицата място намериха още BMW 4 и Опел Адам.
В категорията ван разликата между победителя Дачия Докер и новото поколение Ситроен C4 Пикасо бе само 4 точки – 144 на 140 точки. На трето място остана авангардния ФИАT 500L.
При автомобилите 4х4 най-много точки събра Рейндж Роувър Спорт – 142 пред BMW X5 със 130,5. На трето място остана новият Форд Куга 87,5, пред Опел Мока 77,0 и Сузуки SX4 – 43,0. В различните категории тежестта на критериите бе различна, като при автомобилите най-много точки традиционно се дадат за предлагате цена, при вановете за функционалност и експлоатационни разходи, докато при SUV моделите цената за клиенти и жури няма така приоритетно значение.
Автомобилните журналисти присъдиха и традиционната награда за PR на годината, като този път приза споделиха Белла Стоянова и Волен Чинков от Мото-Пфое, които отговарят за марките Форд, Волво, Ягуар и Ленд Ровър.
Традиционно бяха обявени и множество други награди, свързани с автомобилния бранш:
– За „Лизингова компания на годината” бе обявена Sogelease;
– „Застрахователи на годината” са Allianz и BNP Paribas Cardif;
– „Бензиностанция на годината” спечели OMV;
– Globul бе удостоен с приз като „Най-голям корпоративен собственик на електрически автомобили“;
– Сервиз „Супер дизел” бе избран за „Инвеститор на годината“.
Наградите бяха връчени на бляскава церемония в столичния хотел „Шератон София хотел Балкан”.
Водещите Екатерина Дончева и Станчо Шукеров, които също са членове на журито на конкурса, бяха облечени с изключително стилните облекла на Модна къща Романтика Фешън и Парушев.
Спонсори на Конкурса Кола на годината 2014 са Робърт Бош България, Сожелиз България и Глобул. Събитието стана възможно и благодарение на Chivas и Лазурит 94.
Медийни партньори са Труд, 24 часа, Авто Труд, Bulgaria on Air.
Специална „автомобилна” торта с логата на номинираните автомобили бе изработил Шеф Ради Стамболов.