Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алисън: Възможността Ферари да правят двигателя и болид заедно е чудесно предимство

Алисън: Възможността Ферари да правят двигателя и болид заедно е чудесно предимство

55
0
двигател,Ферари

Едно от най-силните предимства на Ферари спрямо съперниците във Формула 1 в работата по проекта за 2014 г. е възможността да се развиват едновременно кола и задвижваща система, смята техническият директор на екипа Джеймс Алисън.

Той има опит какво е да се работи по този начин, както и как се получават нещата, когато моторите са на външен доставчик.

Възможността да се конструират двигател и автомобил заедно определено е чудесно предимство за Ферари. Други отбори нямат възможност да го правят, а тази година – като никога досега – инсталирането на новите системи ще е безкрайно сложна операция. Имам опит от времето си в Лотус: важно е доставчикът на агрегати да се опита да отговори на изискванията ти, но никога не се получава така, както тук, където съществува исторически изградена култура, свързана с общата задача от конструиране и развитие на един нов автомобил – коментира Алисън на представянето на двигателя на Ферари 059/3 за догодина.

Шефът на отдела за агрегатите Лука Марморини допълни, че хората от неговия департамент са работили рамо до рамо с колегите си:

Сторихме го, защото знаем прекрасно, че няма смисъл да влагаме прекалено много в нашия проект, ако след това агрегатът не се адаптира в побеждаващ болид. Това се отнася не само за мотора, но и да всички елементи в задвижващата система, която, както всички разбират, е значително по-сложна от преди.

Алисън е съгласен с Марморини:

Всичко казано е важно и за друг компонент, който бе в центъра на вниманието през последните години – изпускателната система. Обдухването предложи различни технически предизвикателства, но трябва да кажа, че лично аз съм доволен от забраната му и че можем да се върнем към конструкция, чиято цел е да се извлече максимума от мощността на двигателя.

Допълнителни подробности относно агрегатите, задвижващата система и очакванията за следващия сезон може да намерите в новия брой на ClubS1 (167), в който Марморини разглежда въпроса подробно.