Заводските екипи във Формула 1 ще имат предимство през новия сезон, смята техническият директор на Ферари Джеймс Алисън.
Според него големите отбори – Ферари, Мерцедес, Ред Бул, Макларън – ще получат преднина от факта, че могат да се справят с трудностите около интегрирането на новите системи за задвижване.
– Едно от огромните предимства на Скудерията е, че прави колата и мотора под един покрив. Той е аванс през всеки един сезон. Но преди състезателна година като тази, която ни предстои, е още по-важно, тъй като ще се монтират значително по-сложни и различни системи за задвижване. Това прави аванса наистина сериозен – коментира Алисън.
Шефът на департамента за двигателите в Маранело Лука Марморини пък смята, че твърде много внимание се отделя на агрегатите. Според него успехът ще зависи от цялостния пакет:
– Задвижващата система е голяма промяна, но ще е особено сложно не само да се вкара в колата, а и да се създаде силен цялостен пакет. Във Ферари работихме по двете страни на проекта (болид и мотор) едновременно. Специално при нас търсехме максимална издръжливост. Всяко решение за двигателя пък бе взимано след дискусии с хората от отделите за автомобила, защото в крайна сметка моторът не може да печели сам.
Марморини коментира ситуацията с двигателите и допълнителните системи и очакванията си за 2014 г. и в последния брой на списание ClubS1 (167).