Дукати обмислят дали да се състезават в отворения клас на МотоGP през сезон 2014 г. Информацията не е потвърдена официално от тима, но ако италианският екип наистина се прехвърли в тази категория, то през новия сезон може да има само два напълно заводски отбора.
– Досега не е взето крайно решение. Към такова ще се пристъпи след теста на Сепанг – тогава ще видим по кой път да поемем – заяви Андреа Довициозо в интервю.
Дукати ще тестват и двата си типа мотори на изпитанията на малайзийската писта. Така нареченият отворен клас замества CRT категорията. Участниците в него ще имат допълнително гориво, право на повече смени на двигатели и по-меки задни години (предстои потвърждение на последния аспект) в сравнение със заводските съперници. Те освен това ще избегнат замразяването развитието на агрегатите. Отборите в класа трябва да са със стандартно ECU. Загубата на представяне заради това обаче се компенсира от останалите предимства, смята Довициозо:
– Разликата между моторите за отворения клас и заводските всъщност бе минимална на Херес.
На испанското трасе Йони Ернандес кара за първи път машината за новата категория през ноември. Досега единствено той е управлявал мотора, а Довициозо и Кал Кръчлоу тепърва ще го изпробват. Ако и те, както и Андреа Яноне, преминат в отворения клас обаче, заводски остават единствено Хонда и Ямаха.
Дукати не са печелили състезание в МотоGP от 2010 г. През 2013-та най-добрият резултат на тима бе четвърто място, а и пилотите на отбора редовно бяха под заплаха от Алеикс Еспаргаро с Априля ART.
Първият тест на Сепанг ще се проведе от 4 до 6 февруари.