По-дългата база на болида на Мерцедес дава повече предимства. Това смята спортният шеф на тима Тото Волф. Шампионите имат колата с най-голямо междуосие в решетката, като тя е с 203 мм по-дълга от тази на Ферари. Това дава по-добро поведение на шасито и повече притискаща сила в бързите завои, но води до загуба в бавните. Затова в Мерцедес имаха проблеми в Монако, където Борас и Хамилтън завършиха едва 4-и и 7-и.
„Преди 18 месеца решихме, че по-дългата кола ще генерира повече притискаща сила и съответно ще има повече скорост спрямо по-късата, заяви Волф. – С новите правила с по-широки гуми и натоварванията по окачването последвахме тази концепция. И сега имаме най-дългата кола.
Това може да е недостатък на тесните улични писти, но недостатъкът е малък в сравнение с предимството, което се получава на широките високоскоростни трасета. В миналото сме виждали някои отбори да са конкурентноспособни само в Монако или само на Спа и Монца. Въпросът е да се постигне компромис, а не да се оптимизира колата за едно състезание.”
Според Валтери Ботас слабото представяне в Монако дори се е дължало повече на проблеми с настройките, а не токова на дължината на колата. „Мисля, че дългата база имаше минимален ефект, каза Валтери. – Тя беше малък проблем, а много по-голям бе този с настройките. Ако колата ни е добре настроена, тя е най-бързата в решетката.”