Ситуацията с екипа на Лотус във Формула 1 продължава да е крайно неясна. През последните дни се появи информация, че сделката на отбора с Куантум Моторспортс окончателно е пропаднала, но днес тя бе опровергана. Твърди се, че тимът продължава дискусиите с инвестиционния фонд, чийто шеф Мансур Иджас вече няколко пъти дава обещания, които впоследствие не изпълнява.
През 2013 г. бе обявено, че Куантум ще купи 35% от Лотус. Сделката така и не се осъществи до края на годината. Иджас се появи на две състезания от Формула 1 – на всяко от тях заявяваше, че ситуацията ще се разреши в рамките на дни и съвсем скоро в сметките на тима от Енстън ще има финансови постъпления. Подобно нещо не се случи, като в Абу Даби Кими Райконен разкри, че не е получил и стотинка от заплатата си. Наскоро третият пилот на отбора Давиде Валсеки обяви същото. Неговото възнаграждение далеч отстъпва на това на световния шампион за 2007 г., но въпросът е принципен. От Енстън пък си тръгнаха куп специалисти, намерили си работа в други отбори. Масовото напускане на хора също бе прието за доказателство, че в Лотус нещата никак не са наред.
– Понастоящем оригиналната структура на сделката няма как да се осъществи – заяви пред Аутоспорт Андрю Руан (той притежава 2% от Лотус). – Продължаваме обаче разговорите с Мансур и все още вярваме, че можем да осъществим поне подобна сделка.
Самият Иджас е цитиран да казва, че първоначалната конфигурация вече не е предмет на дискусии:
– Това беше мое вътрешно решение и аз го споделих с Лотус и Гении преди коледните празници. По време на ваканцията привлякохме необходимата професионална помощ, в сряда представихме резултатите пред отбора и те се съгласиха да продължим нататък.
Според Руан сделката с Куантум не е жизненоважна за бъдещето на Лотус, чието финансово положение било достатъчно стабилно. Шефът на Гении Жерар Лопес също заяви, че дълговете на тима са основно вътрешни – към неговата компания, която е собственик на екипа.
Решението на Лотус да пропуснат първите предсезонни тестове, които ще се проведат в края на януари на пистата Херес, също бе изтълкувано като проява на финансови затруднения. В Енстън ще получат средства от PDVSA, след като подписаха договор с Пастор Малдонадо, но не е ясно доколко ще им стигнат те. Още в края на 2013 г. се говореше, че ситуацията е прекалено сериозна – толкова, че не е сигурно дали тимът ще стигне до грида за Гран при на Австралия.